Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسیقی-نمایش «علمدار» ۱۶ و ۱۷ مهر ساعت ۱۸ مصادف با اربعین حسینی به روایتگری پرویز پرستویی در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، شامگاه ششم مهر و در ششمین شب موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» با روایت پرویز پرستویی، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه‌ی ملی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی-نمایش «علمدار» به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران ساخته پوریا خادم و به رهبری بردیا کیارس مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۱۸ دو اجرای ویژه خواهد داشت و همچون اجراهای پیشین کلیه عوائد مالی این اجراها از طریق مؤسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) صرف مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان خواهد شد

علاقمندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن روبیکا در کانال علمدار به آدرس go.rubika.ir/ei در این رویداد فرهنگی و خیریه مشارکت نمایند.

داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی و پرویز پرستویی روایتگران افتخاری اولین دوره اجرا در کنار دیگر عوامل شامل: آهنگساز: پوریا خادم، رهبر ارکستر: بردیا کیارس، نویسنده: محمدرضا کوهستانی، طراح حرکت: علی براتی، طراح نور: مرتضی نجفی، طراحان صدا: سروش محمدی و نوید شیخ، طراح لباس: مژگان عیوضی، ویدئو آرت: پژمان زهاب با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند تجربی بودند.

موسیقی-نمایش «علمدار» از یک تا ۶ مهر در تالار وحدت مورد استقبال عموم مردم و چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی کشور بود.

کد خبر 446781

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علمدار موسیقی نمایش عاشورایی علمدار پرویز پرستویی تالار رودکی تالار وحدت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرویز پرستویی موسیقی نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ویدئوی پرویز پرستویی از پسران خاوری همه را شوکه کرد + ویدئو
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر