Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و محیط زیست، طرح‌هایی در اولویت سرمایه‌گذاری در استان قزوین هستند که دوستدار محیط زیست باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عیسی قبادی در جلسه بررسی پرونده‌های سرمایه‌داری که صبح امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و محیط زیست، طرح‌هایی در اولویت سرمایه‌گذاری در استان قزوین هستند که دوستدار محیط زیست باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در استان باید با نگاه کارشناسی صورت گیرد، افزود: وقتی دستگاه‌های متولی سرمایه‌گذاری در استان قزوین مخالف اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری باشند باید این مخالف با دلایل و قرائن متقن و کارشناسی شده باشد و با اتکا به داده‌های علمی با اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری مخالفت کنیم.

قبادی با ذکر اینکه برای ما پاک بودن یک واحد صنعتی مهمتر از منافع اقتصادی آن است ادامه داد: وقتی یک طرح تولیدی یا صنعتی را بررسی می‌کنیم باید ببینیم که این کارگاه تولیدی چند درصد آلودگی ایجاد می‌کند و آیا با وجود این میزان آلودگی احداث آن برای مردم استان قزوین توجیه زیست‌محیطی و اقتصادی دارد؟

محیط زیست تکلیف سرمایه‌گذاران در شمال آبیک را مشخص کند

معاون استاندار با اشاره به ممنوعیت فعالیت معادن در شمال شهرستان آبیک و منطقه پیغمبرکوه گفت: با توجه به اینکه تقاضاهایی سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد کارخانه تولید شن و ماسه در آنجا وجود دارد، باید ادارات کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با استناد به داده‌های علمی تاثیر دقیق ایجاد این صنایع در آلایندگی هوای شهر آبیک را برای ما معین کنند تا ما بتوانیم تکلیف متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه را به طور قطعی مشخص کنیم.

قبادی اضافه کرد: با توجه به اینکه سلامت مردم در اولویت نخست ما قرار دارد اگر در نهایت مشخص شود که ایجاد صنایع معدنی در شمال شهر آبیک سبب افزایش آلودگی هوای این شهر خواهد شد با احداث واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده در این منطقه مخالفت خواهیم کرد. چرا که می‌توانیم محصولات معدنی را از استان‌های دیگر وارد کنیم اما نمی‌توانیم سلامت افرادی که به واسطه آلودگی دچار بیماری ریوی شدند را به آنها برگردانیم.

شرایط سرمایه‌گذاری در استان قزوین متناسب با اقتصاد مقاومتی نیستنماینده مردم تاکستان: سرمایه‌گذاری در ‌صنایع تبدیلی استان قزوین مناسب نیستفقط نیمی از واحدهای معدنی استان قزوین فعال هستند

لزوم تصویب مقررات هدفمند برای ساماندهی فعالیت معادن

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به نابودی کوه‌های پیرامون شهرستان آبیک گفت: با وجود اینکه در همه کشورهای جهان استخراج‌کنندگان معادن موظف هستند که بعد از عملیات استخراج کوه و منطقه حفاری‌ شده را به حالت قبلی خود برگردانند اما متاسفانه در کوه‌های آبیک شاهد صحنه‌های دلخراشی از نابودی کوه‌ها هستیم که نتیجه‌ای جز از بین رفتن منابع طبیعی و زیستگاه‌های جانوری مختلف ندارد.

علی‌اکبر اسدالهی با تاکید بر لزوم تصویب مقررات هدفمند برای ساماندهی فعالیت معادن و جلوگیری از نابودی کوه‌ها در استان قزوین افزود: اگر بخواهیم به شکل فعلی اجازه سرمایه‌گذاری برای معادن را در کوه‌ها و دیگر نقاط طبیعی صادر کنیم، دیر یا زود بسیاری از عرصه‌های طبیعی ما نابود شده و سرمایه‌های نسل آینده و حتی امروز به باد خواهد رفت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه پیشتر مجوزهای زیادی در حوزه معادن صادر شده که هیچ کار مفیدی در معادن واگذار شده صورت نگرفته است ابتدا باید تکلیف این مجوزها و سرمایه‌گذاران قبلی را مشخص کنیم و بعد به فکر دادن مجوزهای جدید در حوزه معادن باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه تولیدی تولید ملی استانداری قزوین پایش و نظارت در محیط زیست کارگاه تولیدی تولید ملی استانداری قزوین پایش و نظارت در محیط زیست سرمایه گذاری در استان قزوین محیط زیست کوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین