Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ذوعلم با برشمردن ویژگی های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ علت افزایش هجمه ها علیه رهبری در یک سال اخیر را صدور این بیانیه دانست و گفت: سبک مدیریتی و رفتاری شهید سلیمانی استخراج و نقشه راه خودسازی در گام دوم انقلاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی ذوعلم، دوشنبه(۷ مهر) در آغاز به کار دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان با قدردانی از شکل دهی این اقدام مهم به عنوان اولین استان در کشور، با استناد به آیه 46 سوره سبأ، شکل گیری دبیرخانه مذکور را مصداق قیام و حرکت دانست و با اشاره به اینکه حتی پژوهش شما هم مقدمه قیام است؛ خاطرنشان کرد: قیام اگر لله نباشد به جایی نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نگاه علمی و هوشمندانه مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و این بیانیه را «شناسنامه انقلاب اسلامی» « بیدارباش» و «میثاق نامه» دانست و افزود: امروز اگر جبهه انقلاب اسلامی یک برداشت نسبتاً واحد و فهم عمیق نداشته باشد نه به خوبی می تواند از انقلاب دفاع کند نه استمرار انقلاب را دنبال کند و نه به شبهات پاسخ بدهد زیرا تلاش های زیادی برای تسخیف و تحقیر انقلاب می شود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید کتاب های درسی را 2030 زدایی کنیم؛ اظهار داشت: عده ای می گویند ۲۰۳۰ مرده است، کجا مرده؟! آن سندی که در سال 2015 در سازمان ملل به طور اجماع به تصویب رسید، مد نظر است که 17 هدف به ظاهر زیبا دارد اما به طور رسمی زمام کار دست کشورهای پیشرفته افتاد و  از جنایات آمریکا در این سند خبری نیست.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم در همین رابطه به تغییر تصویر روی جلد کتاب سوم ابتدایی اشاره کرد و توضیح داد: بنده مسئول این کار بودم و دفاع کارشناسی و علمی هم از آن می کنم زیرا تصویر قبلی محیط حیاط یک مدرسه مختلط را نشان می داد، حالا نسبت به این کار عذرخواهی هم می شود! از چه کسی و خطاب به چه کسانی عذرخواهی می کنید؟ مگر جبهه انقلاب معترض بودند؟

 

 

وی سازگاری تصاویر کتاب درسی با هنجارهای اجتماعی را اصل مهمی قلمداد کرد و بیان داشت: نفوذ فرهنگی که رهبری مطرح کردند به شدت جریان دارد و در تحریف انقلاب اسلامی هم به شدت وجود دارد اما بیانیه گام دوم تحریف زدایی و نگاه مشترک نسبت به گذشته انقلاب اسلامی ایجاد کرده زیرا به طور مثال آزادی که از آرمان های انقلاب اسلامی است در این بیانیه آمده است.

 

 

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی خاطرنشان کرد: این بیانیه بیدارباش نسبت به حال است زیرا انقلابی ها اگر بخواهند بخوابند و بگویند هر چه بادا باد، پس در برابر تحریف و تخریب و فضای مجازی چه می کنند؟! یک مدعی انقلابی، هفت تیر امسال نامه می نویسد به رهبری و می گوید روش شما در رهبری قابل نقد است؛ بعد از او دعوت می کنیم بیا بحث کنیم، دیگر گم می شود! آقای خوئینی ها شما کجایی؟ تیری انداختی و رفتی؟!

 

 

وی ادامه داد: این در حالی است که امروز حتی دشمنان انقلاب هم اذعان دارند که نوع تدابیر و رهبری انقلاب در سه دهه اخیر درست همان است که امام(ره)انجام داده است؛ آزادی در کشور هست اما نه آزادی تخریب و تحریف؛ مشی مقام معظم رهبری مناظره است و ایشان مواضع مشخصی دارند؛ آقای خوئینی ها در حقیقت اصل ولایت فقیه را زیر سئوال می برد.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه گام دوم انقلاب فراکسیون نمی خواهد بلکه عمل می خواهد، تصریح کرد: این بیانیه یک بیدارباش است که باید برای آن خودسازی کنیم زیرا اقشار مختلف نیاز به خودسازی دارند؛ امروز رسانه ملی به خاطر ملاحظاتی نقدهایی را مطرح نمی کند بعد مردم فکر می کنند من{نوعی} به فلان رفتار بد راضی هستم

 

 

وی با انتقاد به برخی از رفتارهایی که عدم خودسازی در آن دیده می شود؛ اظهار داشت: به طور مثال نماینده مجلس خودرو شاسی بلند را در پارکینگ خانه خود سوار و در پارکینگ مجلس پیاده می شود و شیشه های آن را هم دودی می کند، این نماینده نمی داند مردم چه هستند؛ وقتی هم به او انتقاد می شود، می گوید فلان بخشدار از این خودروها دارد من نماینده نداشته باشم؟ شمای نماینده ریل گذاری می کنید که آن بخشدار هم چنین خودرویی سوار می شود یا می گویند این خودرو برای مناطق صعب العبور است، شما همین مناطق سهل العبور را بروید و ببیند چه خبر است.

 

 

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به صراحت گفت: اینها خلاف انقلاب و شرع است و گام دوم یعنی این کارها را اصلاح کنیم؛ باید میدانی، شجاعانه، منطقی، عقلانی، بدون کشمکش و درگیری سیاسی وارد شوید؛ مقام معظم رهبری فرمودند«شهید سلیمانی جناحی نبود اما انقلابی بود» جنلاح بندی ها کشور ما را معطل کرده است.

 

 

وی با رد نگاه غربی به دین، ادامه داد: آیا اینکه زمامداران اصلاح طلبان با رأس مفسدین اقتصادی قرن حاضر مقابله ندارند اما با رهبری مقابله می کنند، این اصلاح طلبی است؟ یا اصولگرایی که از ماشین 600 میلیونی دفاع می کند  اصولگرا است؟ لذا این نهاد{دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب} باید همه را به پاسخ وا دارد؛ اگر مجلس فعلی، مجلس گام دومی است اولین قدم این است تمام امتیازات تبعیض آمیز در مجلس را لغو کند.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را یک «میثاق نامه» دانست و گفت: بعضی ها اما روی نویسنده آن متمرکز می شوند، نویسنده یک اندیشمند، فقیه، انقلابی، مبارز، پیشتاز، شجاع است که 70 سال در میدان مبارزه است، اما به خود متن نگاه کنید که میثاقی برای ایرانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی و برای اقشار مختلف و میثاقی برای انقلابیون و وحدت بخش است و مسیری که برای آینده ترسیم می کند غیر قابل تغییر، پیشرفت گرا و کاملاً مدرن و مترقی و اسلامی و انقلابی و علمی است.

 

 

وی با بیان اینکه هفت موردی که در این بیانیه آمده را هر کشوری که انجام دهد به پیشرفت می رسد؛ اظهار داشت: علت اینکه کشورهای پیشرفته دچار بحران شدند این است که این هفت مورد را با هم ندارند؛ شما عکس العمل یک دوره فشار عمیق اجتماعی که بر اقشاری از جامعه آمریکا تحمیل شده را می بینید.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم با بیان این مطلب که مسئولی که از شهادت بترسد، صلاحیت ندارد در انقلاب اسلامی مسئولیت بپذیرد؛ متذکر شد: گام دوم بدون مرحله دوم خودسازی امکان پذیر نیست زیرا گام اول محصول خودسازی چند ده ساله و جامع قبل از انقلاب بود و امروز هم بسیج، دولت، قوه قضاییه و... باید خودسازی کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه کارگروه ها و اندیشکده هایی در خارج از کشور روی این بیانیه کار می کنند، علت افزایش هجمه ها علیه رهبری در یکسال اخیر را همین موضوع دانست و با افزودن این نکته که چپ و راست روشنفکری نسبت به این بیاینه کاری می کنند، تصریح کرد: اما ادبیات این بیانیه آنقدر مترقی و روشنفکرانه است که کسی نمی تواند ایراد بگیرد و  ملتزم ترین فرد نسبت به شاخصه های این بیانیه خود رهبری و این بیانیه مصداق اجتهاد پویا است.

 

 

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی بیانیه گام دوم را مرام نامه مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: دلال های فرهنگی غرب بدانند کسی که نیروی قدس ما را به سازمان آزادی بخش جهانی تبدیل کرد شهید سلیمانی بود که او را اولین شهید برجسته گام دوم قرار داد؛ ببینید وصیت نامه شهید سلیمانی از وصیت نامه فلان عارف و تحصیکرده حوزه و دانشگاه چقدر عمیق تر است.

 

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی را فقط یک نظامی نبینیم گرچه نظامی بودن در نظام اسلامی افتخار است اما او فقط یک نظامی نبود؛ بعضی ها  قرینه سازی ها می کنند تا با تقلیل سازی جایگاه او تحریف ایجاد کنند اما روز به روز بر شکوفایی او افزوده می شود؛ شهید سلیمانی از سنخ شهید مطهری است که پس از شهادت شکفته تر می شود با مدل مورد نیاز امروز ما؛ باید دلالت های رفتاری و سبک مدیریتی و رفتاری او استخراج و نقشه راه خودسازی ما شود زیرا خودسازی بخشنامه اداری نیست.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به اینکه کرمان جدای از دیار کریمان، دیار سلیمانی است زیرا او هم کریم بود، هم مجاهدت داشت و هم تعبد و بصیرت و تواضع؛ کارهای فکری و فرهنگی و معالی الامور و کارهای تمدن ساز شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر با احتیاط بگوییم فقط 5 نفر بیانیه گام دوم را خوب فهم کردند و در آن راه قدم گذاشتند یکی از آنها شهید سلیمانی است؛ کسی که هیچ توصیه نامه ای از کسی نگرفت، هیچ رانتی استفاده نکرد و به فرموده مقام معظم رهبری، خودش از یک روستا بالا آمد.

 

 

وی با اشاره به مبارزه با فساد به عنوان اصل مهمی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: عدالت اقتضا می کند سازمان برنامه و بودجه خود عادلانه توزیع کند نه با تلفن فلان مسئول؛ صدای بلند عدالت طلبی و آزادی انقلاب اسلامی باشد.

 

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ بیانیه گام دوم، شهید سلیمانی و دفاع مقدس را از مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی نام برد و ادامه داد: امام(ره) یک تنه در برابر یک جریان پرقدرت که می خواستند دفاع مقدس را استیضاح کنند، ایستاد و برای همین مقام معظم رهبری فرمود از نقش امام در دفاع مقدس غفلت شده لذا کسی نمی تواند بگوید پشت سر آقا هستم اما امام را نبیند زیرا عقبه ایشان امام است.

 

 

وی بر مطالعه پیام های اخیر مقام معظم رهبری در 12 اردیبهشت که حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش را کنار هم قرار دادند؛ 14 خرداد، ۱۱ شهریور و ۳۱ شهریور تأکید کرد و این بیانات را در واقع تعلیقه گام دوم انقلاب دانست و هشدار داد: نباید اجازه داد سلیمانی دهه 90 را از سلیمانی دهه 60 جدا کنند که خیلی خطرناک است زیرا با مستندسازی ها و تاریخ سازی ها این کار را می کنند اما جوان ما باید بداند او واقعاً یک سرباز بوده است.

 

 

حجت الاسلام ذوعلم«اربعین حسینی» را مورد توجه قرار داد و جمله شهید سلیمانی مبنی بر اینکه «ما ملت امام حسینیم» را بسیار حکیمانه توصیف و بیان کرد: این یعنی هویت ما حسینی است.

 

 

وی با طرح پیشنهاد افزودن کارگروه امیدآفرینی به کارگروه های هفته گانه ذیل دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدآفرینی در جامعه کار علمی می طلبد؛ یکی دیگر از موارد آموزش دین و ارتقای معنویت است زیرا ظلم به این بیانیه است که از آن{فقط} مسابقه چهارجوابی بگذاریم که چه کسانی برنده می شوند بلکه باید  مدل سازی و مستندسازی کرد و ما نیازمند مطالبه مبتنی بر مطالعه هستیم زیرا در حال حاضر در حوزه و دانشگاه ما مطالبه منسجم یافته وجود ندارد.

 

 

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: در واقع کرمان باید کانون نشر منشور سلیمانی باشد که خدا چه هدیه ای به کرمان در سطح جهان داد که شقی ترین افراد زمان ما مستقیماً شهادت برجسته ترین چهره انقلابی را بر عهده بگیرد لذا برای قیام نخست باید فکر کرد والا هدر دادن منابع و فرصت ها خواهد بود و امیدواریم ذیل بیانیه به عنوان یک میثاق، همدلی ها بیشتر شود.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید سلیمانی بیانیه گام دوم انقلاب حجت الاسلام ذوعلم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حجت الاسلام ذوعلم مقام معظم رهبری شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر

با توجه به انجام روکش آسفالت به صورت WR در بلوار شهیدسلیمانی قم حد فاصله پل شهید ابراهیمی تا میدان زائر  جهت افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تردد مناسب خودروها در این بلوار و جلوگیری ازحوادث ناگوار در تصادفات وسائط نقلیه، اجرای عملیات آسفالت در بلوار شهید سلیمانی تا مورخه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری را در دستور کار قرار دارد.

از شهروندان خواسته شده تا تکمیل پروژه  بهسازی  از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد