Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار یدالله جوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: با رویکرد تبیینی دفاع مقدس را می‌توان در برهم زدن معادلات متجاوزان توسط حضرت امام (ره) جست و جو کرد.

وی افزود: نقشه حامیان رژیم بعثی عراق به عنوان دست نشانده‌های دنیای استکباری این بود که در یک حمله برق آسا ایران اسلامی را اشغال کنند که با مقاومت رزمندگان اسلام، نقشه آنها بی نتیجه ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مهم حضرت امام (ره) مردمی کردن دفاع مقدس بود، تصریح کرد: به واقع تمام مردم در دفاع مقدس به صحنه آمدند که در این میان اصفهانی‌ها خوش درخشیدند.

نقش مهم مردم اصفهان در مبارزات علیه رژیم طاغوتی

وی اشاره‌ای هم به نقش مهم مردم اصفهان در مبارزات علیه رژیم طاغوتی داشت و افزود: پس از پیروزی انقلاب و آغاز توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی برعلیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران باز هم مردم اصفهان در برقراری ثبات و امنیت و آرامش کشور پیش قدم شدند.

سردار جوانی با اشاره به بیشترین تعداد شهید اصفهانی در مناطق قومیتی کشور ادامه داد: با بازنگری به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به توطئه‌های پلید تجزیه ایران توسط دشمنان می‌رسیم که نقش جوانان اصفهانی در شکست این اندیشه‌های پلید برجسته است.

وی به درخشش اصفهانی‌ها هم در تمام دوران هشت ساله دفاع مقدس گریزی زد و گفت: نیروهای اعزامی از استان اصفهان به جبهه‌های حق علیه باطل در مقایسه با سایر استان‌ها قابل توجه بود.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه استان اصفهان تنها استان دارای دو لشکر مهم در دفاع مقدس بود، تصریح کرد: حماسه آفرینی‌های جوانان اصفهانی به ویژه در دو لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و لشکر هشت نجف اشرف در دوران جنگ تحمیلی برجسته است و فرمانده‌های شاخص دفاع مقدس از استان اصفهان برآمده بودند.

وی بیان داشت: نخستین فرمانده ای که وارد خرمشهر می‌شود سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی بود که نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت.

سردار جوانی با اشاره به تقدیم ۲۳ هزار شهید از استان اصفهان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رتبه نخست تعداد شهید نسبت به جمعیت به استان اصفهان اختصاص دارد که از حضور تمام قد اصفهانی‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل حکایت دارد.

وی به شهدای فرمانده اصفهانی مانند شهیدان خرازی، کاظمی، همت، ردانی پور، اقارب پرست، میثمی، یزدانی، طیاره هم گریزی زد و گفت: برخی از شهرهای استان اصفهان مانند نجف آباد هم درخشش ویژه ای داشتند؛ برای نمونه بخش اعظم نیروهای لشکر ۸ نجف اشرف از اهالی لنجانات استان اصفهان بودند.

شهدای شهرستان نجف آباد از ۸ استان کشور جایگاه بالاتری دارد

معاون سیاسی سپاه با اعلام اینکه تنها شهدای شهرستان نجف آباد از ۸ استان کشور جایگاه بالاتری دارد، تصریح کرد: همه چیز گواه نقش مهم مردم اصفهان در دفاع مقدس است که هم در مقاومت و اعزام نیرو و حمایت از جبهه‌ها نمود داشت.

وی خاطره‌ای از حضور در گردان «یا زهرا» لشکر ۱۴ امام حسین (ع) را در میان گذاشت و گفت: در عملیات کربلای ۵ که به شهادت سردار خرازی منجر شد حضور داشتم که خاطرات بسیاری برای رزمندگان اصفهانی به همراه داشت.

چهره بشاش و مصمم شهید خرازی در میان رزمندگان

سردار جوانی به عملیات کربلای ده و شهادت سردار تورجی زاده هم اشاره‌ای کرد و گفت: در دورانی که در پادگان غدیر مربی آموزش نظامی بودم شهید خرازی حضور بهم رساندند و با دقت تجربیاتشان را منتقل می‌کردند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم شهید خرازی چهره بشاش و مصمم دانست و افزود: برخلاف برخی دیدگاه‌ها که تا سال‌ها رواج داشت و شهید خرازی را فردی جدی در اذهان جلوه داده بودند، وی در کنار جدیت در کار همواره چهره‌ای بشاش و مصممم داشت.

اعتقاد قلبی و عزم راسخ شهید خرازی به اجرای فرمان‌های امام (ره) وی را ویژه می‌کرد

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اطاعات تام شهید خرازی از فرامین امام (ره) و ولایت پذیری شهید خرازی صریح کرد: این اعتقاد قلبی و عزم راسخ به اجرای فرمان‌های امام (ره) شهید خرازی را ویژه می‌کرد؛ اینکه اجرای فرامین امام (ره) را ادای تکلیف و انجام وظیفه می‌دانست بسیار مهم بود.

وی با اشاره به اینکه شهید رازی حتی پس از اینکه دست خود را در جبهه‌های جنگ از دست داد همواره آرامش خاصی داشت و با قاطعیت به فرماندهی عملیات‌ها ادامه داد، تاکید کرد: شهید خرازی بر اساس این ویژگی‌ها به علمدار امام خمینی (ره) معروف بود.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: شهید خرازی این آرامش درونی خود را به نیروهایش نیز منتقل می‌کرد و حاصل مامی این ویژگی‌های ناب شخصیتی، پیروزی در عملیات‌های مهم دفاع مقدس با فرماندهی ایشان بود.

کد خبر 5033607

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار یدالله جوانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس حسین خرازی شهید حسین خرازی چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله هم مردم اصفهان معاون سیاسی سپاه استان اصفهان شهید خرازی دفاع مقدس جبهه ها نقش مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم