Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - حضور در عرصه سازندگی ومحرومیت‌زدایی نیز، یکی از دهها و بلکه صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریت‌های بسیج قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای دولتی و مردمی موجود درکشور از ظرفیتهای فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف برخوردار است، زیرا نه‌ تنها تمام جغرافیای کشور را در کلیه نقاط شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده، بلکه از تنوع مأموریت و تعدد و گستردگی فراوان رده‌های وابسته در اقشار و صفوف مختلف و در موضوعات گوناگون نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز، یکی از دهها و بلکه صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای بسیج قرار دارد، زیرا این موضوع یعنی محرومیت‌زدایی همواره در رأس شعارهای نظام جمهوری اسلامی قرار داشته و اگر چه حضور بسیج در این عرصه با دستاوردهای شگرفی همراه بوده، اما عوامل مختلفی مانند جنگ تحمیلی، تابحال مانع از تحقق کامل این هدف شده است و لذا با توجه به اینکه موضوع توسعه همه جانبه بویژه توسعه روستایی درصد بالایی از نیاز کشور را شامل می‌شود، ماموریت سازندگی و محرومیت زدایی همچنان به عنوان محور اصلی فعالیت های سپاه و بسیج مطرح می‌باشد.

ارتقای روحیه بسیجی نسل آینده هدف گروه‌های جهادی بسیج

هدف اصلی راه اندازی اردوهای بسیج سازندگی، ارتقای فرهنگ و روحیه بسیجی در نسل جوان و آینده‌سازان میهن اسلامی در راستای حضور در عرصه های مختلف سازندگی کشور است، اظهار کرد: اصلی ترین سرمایه انقلاب، جوانان جامعه هستند که باید برای پرورش آنان با اصول و ارزش های غنی انقلاب اسلامی در راستای هر چه بهتر اداره کردن کشور، دقت نظر لازم صورت گیرد.

بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال هم با تلاش های خداپسندانه و خالصانه جهادگران بسیجی ، سهم خود را در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در قالب طرح محرومیت زدایی انجام داده است .

 بسیج سازندگی نقش مهمی در ایجاد دلبستگی جوانان دارد

در اینباره سرگرد پاسدارعلی طاهری مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال ‌در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم خلخال هدف از تشکیل بسیج سازندگی را ایجاد زمینه مشارکت ملی جوانان در آبادانی و سازندگی کشور دانست و اظهار کرد: حضور جوانان در مناطق محروم امید و نشاط را در این مناطق زنده می‌کند و هدف اصلی بسیج سازندگی نیز غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی است.

طاهری گفت : بسیج سازندگی ظرفیت بزرگی دارد تا در عرصه‌های مختلف از جمله اجرای طرح‌های هادی روستایی و مشارکت در توسعه روستا‌ها به ‏صورت خودجوش وارد عرصه شود. ‏برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بسیج سازندگی می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی و دهیاران ‏فعالیت و کار‌های بیشتری به این نیرو واگذار کنند. ‏

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال ادامه داد : به همت جهادگران بسیجی که بدون هیچ چشم داشت و انتظاری درخدمت رسانی به مردم محروم اعلام آماگی کرده اند ، توانسته ایم گروه های جهادی مختلفی در سطح شهرستان خلخال و روستاهای تابعه تشکیل دهیم که به همین منظور ، درصد قابل توجهی از نیازهای مردم مناطق محروم تامین و برطرف شده است .

طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه به ارزش 50 میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شدنماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: تلاش‌های سپاه در «تأمین امنیت پایدار، محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم» قابل تقدیر استفرمانده سپاه بیت‌المقدس: سپاه تا ریشه‌کنی کرونا کنار مردم است/ تمام توان‌مان را برای «محرومیت‌زدایی» کردستان به‌کار می‌گیریم

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال با تمام امکانات و ظرفیت های موجود قدم در خدمت رسانی به مردم به خصوص مردم مناطق محروم گذاشته است بیان کرد : تاجایی که بتوانیم به مردم عزیز و شریف خدمت خواهیم کرد و در این راه هرمانعی که سد راهمان شود را با توکل و امید به خدا از میان برخواهیم داشت .

سرگرد پاسدارعلی طاهری در پایان  از زحمات و تلاش های خداپسندانه و خالصانه جهادگران بسیجی که بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند تقدیر و تشکر کرد .

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمت رسانی به مردم محرومیت زدایی حضور در عرصه مناطق محروم بسیج قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفته در تقویت برنامه تقویت مدارس دولتی به سه گزینه مهم سازماندهی نیروی انسانی  توزیع مناسب تجهیزات  و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای دارند
وی درباره افزایش کیفیت آموزشی هم گفت این موضوع فرایندی است که به تدریج اتفاق می‌افتد
توزیع متوازن رشته‌ای دیگر دغدغه متولیان اموزش و پرورش استان است چرا که سهم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در گروه‌های آموزشی با ۳۶ درصد همچنان پایین است و برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی به تلاشی دوچندان آنهم با کمک اولیا نیاز است
دفتر خیرین مدرسه یار هم در اداره کل اموزش و پرورش استان هم پذیرای مشارکت نیکوکاران برای کمک به کودکان نیازمند در راه تحصیل است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل