Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وزارت مسکن و شهرسازی باید پاسخگو باشد که چرا طی ۱۰سالی که مقرر بوده بافت اطراف حرم رضوی را اصلاح کند این کار  را به پایان نرسانده و حالا قصد دارد خود را از این طرح خارج کند.

محمدرضا حیدری امروز، ۷ مهرماه، در یکصدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: سابقه طرح بازسازی اطراف حرم مربوط به سال ۷۱ است که در طی نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری اعلام شد که برای تسریع و تشویق بازسازی بافت اطراف حرم وزرات مسکن‌وشهرسازی در نظر دارد با مشارکت آستان قدس و شهرداری پیش قدم شود و در اجرای این امر مهم شرکتی را تاسیس کند؛ یعنی شرکت مسکن‌وشهرسازی برای اجرای این طرح وارد کار می‌شود و دیگر سازمان‌ها به کمک او خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه شرکت بازآفرینی شهری براساس وظیفه ذاتی خود وارد این فضا و متعهد شد تا دو قطاع که شامل قطعه سه و چهار است را اجرا کند، افزود: وزارت مسکن‌وشهرسازی حدود هفت سال به تنهایی این طرح را اجرا کرد و بعد از اینکه نتوانست طرح را ادامه دهد به سراغ مدیریت شهری و آستان قدس رفت. بعد از هفت سال شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن شکل گرفت و این درصورتی بود که این طرح باید ظرف مدت ۱۰سال به پایان می‌رسید.

کمترین سهام از طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم متعلق به شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در این طرح سهام وزارت مسکن ‌وشهرسازی ۵۵ درصد،سهام آستان قدس ۳۵ درصد و سهام شهرداری ۱۰ درصد است»، ادامه داد: بیشترین کمیسیون متعلق به مسکن‌شهرسازی و کمترین مربوط به شهرداری است؛ جایی که مرکز تصمیم‌گیری‌ها، ابلاغ مصوبات و اجرای طرح است. در حال حاضر سازمان باز آفرینی قصد دارد نقش خودش را از این فضا کم‌رنگ و املاک و دارایی خود را از این شهر منتقل کند.

حیدری تاکید کرد: بر همین اساس برای رسیدگی به این امر شهرداری، شورا و برخی نمایندگان مجلس وارد کار شدند تا تکلیف وزارت مسکن شهرسازی را در قبال مسئولیتی که داشته روشن کنند. این وزارت باید پاسخگو باشد که چرا طی ۱۰سالی که مقرر بوده بافت را اصلاح کند این کار  را به پایان نرسانده و حالا قصد دارد خود را از این طرح خارج کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ۲.۵ درصد در سال پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد:  تمام تلاش شورا و مدیریت شهری این است که همه سازمان‌ها را وارد کار کند تاهر چه سریعتر این طرح به اتمام برسد. اگر قرار باشد این اتفاق رخ دهد طرح قفل خواهد شد و بازسازی آن بیش از این طول خواهد کشید. این امر در شأن و جایگاه  شهر مشهد به عنوان شهر امام‌رضا (ع) نیست.

اعضاء شورا در خصوص بازسازی اطراف حرم با یکدیگر یکپارچه و منسجم هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «موضع اعضاء شورای پنجم در اجرای این طرح یکپارچه و منسجم است»، ادامه داد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها قصد دارند افتراق را نشان بدهند که باید بگوییم کاملا اشتباه فکر می‌کنند. اعضاء شورای پنجم معتقد هستند که مردم و ساکنان در اطراف بافت حرم باید باقی بمانند و خود آنها ماموریت نوسازی را برعهده بگیرند.  در همین راستا پنج دفتر تسهیلگری در آن مناطق راه‌اندازی کرده‌ایم.

مسیرهای تشرف به حرم‌ که جنبه ‌تاریخی دارند باید حفظ شود

وی ادامه داد: همچنین مسیرهای تشرف به حرم‌مطهر که جنبه ‌تاریخی دارند باید حفظ شود. ما برای تقویت هویت و بازسازی آن مناطق اعتبار تعیین کرده‌ایم. بازار فرش، سرشور و سه‌راه عزیزالله اف و مانند این‌ها شناسایی و احیا خواهند شد. شورای پنجم به اصلاح طرح معتقد است و باید این اتفاق طبق قانون پیش رود.

حیدری گفت: برای تامین دید منظری اطراف حرم مطهر باید ره‌باغ‌ها، خیابان‌های شعاعی و مانند آن‌ها تکمیل و  آزادسازی شود، زیرا این امر کارکردها و افق‌های  ۴۰ساله‌ای را مدنظر قرار داده است، جمعیت این قسمت از مشهد قرار نیست همین مقدار باقی بماند. این طرح‌ نباید نیمه کاره رها شود و باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی افزود: ما معتقد هستیم که وزرات مسکن‌و شهرسازی در راستای وظیفه‌ و در چهار چوب قانون باید نقش محوری خود را تداوم دهد، همچنین موظف است تا هم‌افزایی و انسجام خود را در حوزه مدیریت استان افزایش دهد. شورا و مدیریت شهری هر جایی که احساس کند که حقوق مردم پایمال می‌شود وارد کار خواهد شد. شورا در زمینه  تغییر و اصلاح طرح مشکلی نخواهد داشت، اماباید حقوق مکتسبان، مردم و کارآفرینانی  که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند رعایت و پرداخت شود. همچنین باید همه آنچه قرار است تغییرداده شود مشخص و با شفافیت کامل اعلام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت مسکن بهسازی اطراف حرم رضوی شورای شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد مسکن وشهرسازی وزارت مسکن اطراف حرم وارد کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲

امتداد - مدیر شعب خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ساخت ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن استان و رشد ۴۴ درصدی مبلغ کل تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی تقوی مدیر شعب خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ؛ اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن است که با مبلغ قریب به ۵۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۵۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان، قرارداد ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در قالب ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه با تامین اعتبار بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال منعقد شده و تاکنون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه به حساب متقاضیان این طرح واریز شده است.

تقوی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه نهضت ملی استان خراسان رضوی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد حمایتی، یک هزار و ۲۷۶ واحد خود مالک و یک هزار و ۳۵۸ واحد روستایی است.

وی در پایان گفت: این مدیریت با همراهی و هم‌افزایی کارکنان پرتلاش استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت تحقق اهداف دولت محترم و خانه‌دار کردن آحاد مختلف جامعه اقدام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲