Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، علی اوسط هاشمی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع، بهترین عبادت را خدمت خالصانه که محصول ایمان، توکل و اخلاق می‌باشد به خلق برشمرد.

وی با بیان اینکه تهران باید تریبون مهارت آموزی در کشور باشد، اذعان داشت: استان تهران نیازمند تطبیق وزن خود با داشته‌هایش می‌باشد و جلوگیری از خزان حاصل از کرونا با توسعه سهم مهارت آموزی در ارائه خدمات، تولیدات باکیفیت و ایجاد و ثبات اشتغال امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال ارائه دانشنامه مهارت به فارغ التحصیلان دانشگاهی با سنجش مهارت دانشجویان در ترم آخر و ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان هستیم.

وی ایجاد شهرک‌های مهارت در سراسر کشور در زمین‌ها با کاربری آموزشی را از برنامه‌های این سازمان اعلام و افزود: ضرورت دارد با ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به ایجاد و پایداری اشتغال، در جامعه جریان داشته باشیم و از این طریق تقاضا و اشتیاق مردم برای کسب مهارت را بالا ببریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان ساخت: پیشنهادی مبنی بر سوق سه میلیون دانشجوی ترک تحصیل کرده زیرخط فقر به بازار کار با کسب آموزش‌های مهارتی را به معاون ریاست جمهور ارائه نمودیم.

هاشمی با بیان اینکه بپذیریم توسعه بدون مشارکت زن و مرد امکان پذیر نخواهد بود، افزود: ضرورت سرمایه سازی در منابع انسانی جز ضرورت می‌باشد و جابجایی سرمایه‌های انسانی فرصت زایی را به همراه دارد و باید به جوانان فرصت دهیم.

ابلاغ سند جدید مهارت مراکز آموزشی استان تهران در ۱۸ محور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به در اولویت قرار گرفتن ابلاغ سند جدید مهارت مراکز آموزشی استان تهران در ۱۸ محور، اذعان داشت: برای پیشبرد سیاست‌های سند ابلاغی درخواست تخصیص ۸۰ درصد از درآمدهای کسب شده به خود استان را داریم.

پوراندخت نیرومند از ایجاد منابع درآمدزایی پایدار با راه اندازی مدیریت سبز در مراکز آموزشی خبر داد و افزود: هدفمندسازی مدیریت سبز مراکز با ساز و کاری دنبال می‌شود تا با تغییر مدیریت‌ها، طرح رها نشده و به نتیجه مطلوب برسد و مرکز شهید چمران به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر تسهیل روند کار مراجعین، اعلام داشت: سعی می‌شود ارائه کلیه خدمات به مراجعین اعم از آزمون، تأسیس مؤسسات کارآموزی آزاد، بازرسی‌ها و … به صورت آنلاین صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در پایان سخنان خود با تأکید بر اخلاق و قانون مداری خواستار تطبیق محل خدمت کارکنان و با احکام کارگزینی شأن شد.

رحیم عابدی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد در ادامه بر لزوم تشکیل کمیته تحول در استان تهران تأکید کرد.

رضا گرزین، مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مسئولیت‌ها را میدان آزمایش الهی دانست و بیان داشت: تغییرات، فرصت‌های جدید برای ایجاد تحولات است و برای پیشبرد اهداف یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت.

بر اساس این گزارش در پایان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اهدا لوح از زحمات رضا گرزین، مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، تقدیر به عمل آورد و برای پوراندخت نیرومند آرزوی موفقیت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمانی کرد.

انتهای پیام 

کد خبر: 1074221 برچسب‌ها علی واسط هاشمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فارغ التحصیلان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فارغ التحصیلان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و کاهش ۱.۵درصدی نرخ بیکاری از آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود. به همین منظور آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده ی بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد. بر این پایه سازمان بین المللی کار(I.L.O) آموزش های مهارتی را به عنوان یکی از پایه های اساسی فعالیت خویش قرار داده است و همواره آن را به دیگر کشورها توصیه می کند.

جوانان با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می گیرند. این آموزش های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه های با ثبات است و از پدید آمدن شغل های کاذب و ناپایدار که توسعه ی همه جانبه ی کشور را هدف قرار می دهد و سبب آسیب های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می آورد.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه مهمترین خدمات و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد 33 درصدی حوزه آموزش های فنی و حرفه‌ای و 38 درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش های فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و 140 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته 14درصد کاهش یافت.

عظیمی بیان کرد:  یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، کارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان