Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت خارجه ارمنستان امروز دوشنبه ترکیه را متهم کرد که در درگیری اخیر در منطقه قره باغ، از آذربایجان حمایت نظامی مستقیم می‌کند.

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه حضور مستقیم زمینی دارد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: کارشناسان نظامی ترکیه دوشادوش آذربایجان در حال جنگ هستند و آذربایجان از تسلیحات ترکیه، از جمله پهپاد‌های این کشور و نیز جنگنده‌های آن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان این اتهامات را رد کرده است؛ اما ترکیه هنوز به آن پاسخ نداده است.

وزارت دفاع آذربایجان امروز اعلام کرده بود بر شماری از روستا‌ها و ارتفاعات راهبردی در نزدیکی روستای تالش در منطقه قره باغ تسلط پیدا کرده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزیر دفاع ترکیه، به همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که آنکارا با تمامی امکاناتش از آذربایجان برای حمایت از یکپارچگی سرزمینی حمایت می‌کند.

روز گذشته نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیس بوک خود اعلام کرده بود شورای امنیت ملی این کشور فورا تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره درگیری‌های نظامی اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان تصمیم‌گیری کند.

نیکول پاشینیان گفته بود آذربایجان آغازگر درگیری‌نظامی بوده است و نیرو‌های ارمنستان هم مقابله به مثل کرده‌اند.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

بنابر اعلام نخست‌وزیر ارمنستان، شورای امنیت ملی این کشور با تشدید تنش‌ها تصمیم به تشکیل جلسه اضطراری گرفته است. پاشینیان گفته است که بعد از این جلسه دولت با اعلام حالت فوق العاده به بسیج نیرو‌های خود برای مقابله با جمهوری آذربایجان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه ارمنستان قره باغ مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری تاس، معترضان خودرو‌های خود را در سراسر بزرگراهی که به گرجستان منتهی می‌شود، قرار دادند، چادر‌ها را برپا و از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کردند.

طبق این گزارش، پلیس برای زیر نظر گرفتن اوضاع در محل اعتراضات مستقر است، اما به دلیل اینکه وضعیت تاکنون آرام بوده، مداخله نمی‌کند.

هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشتر برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که این چهار روستا در زمان شوروی جزو آذربایجان بوده است. باکو بر بازپس‌گیری کنترل روستا‌ها پافشاری و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موافقت کرد که روند تعیین مرز‌ها از این بخش آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با آغاز مرزبندی جدید میان ارمنستان و آذربایجان، تظاهرات در نزدیکی این روستا‌ها و در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بالا گرفت.

نخست وزیر ارمنستان پس از موافقت با واگذاری چندین منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از توافق صلح بین دو کشور، با انتقادات داخلی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن