Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که درگیری‌های نظامیان آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» ادامه دارد، دولت افغانستان از آذربایجان اعلام حمایت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های نظامیان آذربایجانی و ارمنستانی در منطقه نگورنو-قره‌باغ حمایتش را از باکو اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است: منطقه نگورنو-قره‌باغ در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان برسمیت شناخته شده است.

این بیانیه می‌افزاید: افغانستان خواستار پایان اِشغال نگورنو-قرباغ است و در این راستا از تلاش‌های مردم و دولت آذربایجان و سایر ملل جهان پشتیبانی می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان همچنین تاکید کرد که کابل خواستار برقراری دوباره آتش‌بس و رفع بحران طولانی در این منطقه از راه مسالمت‌آمیز است.

براساس آخرین گزارش‌های رسمی حدود 120 نظامی آذربایجانی در قالب ماموریت «حمایت قاطع» سازمان ناتو در افغانستان مستقر هستند.

نگرانی روسیه از تشدید درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستانواکنش چین به درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستانخطیب زاده: راه حل نظامی نمی‌تواند به مخاصمه ارمنستان و جمهوری آذربایجان پایان دهد

دولت افغانستان در حالی در درگیری‌های مرزی آذربایجان و ارمنستان موضع‌گیری کرده که مذاکرات صلح افغانستان در بن‌بست قرار دارد و اختلافات داخلی و حضور نیروهای خارجی از مسائل عمده در مسیر صلح این کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان اخبار افغانستان ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان اخبار افغانستان آذربایجان و ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان