Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با اجرای این طرح، حباب افزایش قیمت خودرو می‌شکند و خودرو به صورت شفاف و با قیمت واقعی به بازار عرضه می‌شود.

 بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو گفت: بازار خودروی کشور نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با قرعه‌کشی ماهانه و ثبت نام مردم مشکلی حل نخواهد شد.

وی افزود: این شیوه قطعا حاشیه بازار درست می‌کند و دولت هم نمی‌تواند جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد. به خصوص در وضعیت فعلی که نقدینگی‌های سرگردان به سمت حوزه‌های با سود بیشتر حرکت می‌کند.

محبی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا، سوداگری‌های این بخش را کاهش می‌دهد، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا طرح خوبی است چراکه حباب افزایش قیمت خودرو را می‌شکند و خودرو به صورت شفاف و با قیمت واقعی به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدل به دلیل عرضه خودرو با قیمت واقعی در بازار از میزان سوداگری‌ و دلالی‌ها هم کاسته می‌شود و دیگر اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار را نخواهیم داشت.

محبی در پایان تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا فرصت و مدل جدیدی است که باید به بهترین شکل ممکن پیاده شود، البته باید مواظب باشیم که این فرصت تبدیل به تهدید نشود.

 

 فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عرضه خودرو در بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، ایرج مرندی افزود: ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است.

او اضافه کرد: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی گفت: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟