Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز آتش‌نشانی با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه‌آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع‌مقدس نامگذاری شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز هفتم مهر 1359، حین حمله هوایی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات اطفای آتش‌سوزی، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه کردند که منجر به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تعیین روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع‌مقدس نامگذاری شده است ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم به منظور پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی نیز از دیگر اهداف نام‌گذاری این روز است.

به همین دلیل و به مناسب روز آتش‌نشانی، به سراغ آتش‌نشانان ایستگاه 55 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران رفته و به گپ و گفت با آنها پرداختیم.

ایستگاه 55 آتش‌نشانی تهران در بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پا‌یین‌تر از میدان پونک، 35 متری گلستان واقع شده و این ایستگاه دو منظوره (حریق/پشتیبانی) است.

پونک جنوبی، جنت‌آباد مرکزی، سپهر، باغ‌فیض، شاهین و پونک شمالی از جمله محدوده‌های تحت پوشش این ایستگاه آتش‌نشانی است البته طبق روال همیشگی تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی، آتش‌نشانان این ایستگاه نیز در صورت نیاز، به عنوان نیروی کمکی به سایر محدوده‌ها نیز اعزام می‌شوند.

فیلم و تصاویر زیر گپ و گفت با آتش‌نشانان این ایستگاه را به تصویر کشیده است.

معاون استاندار تهران: بخشی از عوارض شهرداری به تجهیز امکانات آتش‌نشانی اختصاص یابدسردار جلالی: فداکاری آتش نشانان تداعی کننده حماسه دفاع مقدس است

انتهای پیام/

روز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهرانروز آتش‌نشانان در ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی تهران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان هفته‌های پرماجرایی را پیش رو دارد و مدیران این تیم با حضوری موفق در نقل و انتقالات زمستانی، امیدوارند به هدف خود در ادامه فصل دست یابند.

محمد آبشک یکی از بازیکنانی بود که در پنجره زمستانی به جمع شاگردان سیروس پورموسوی اضافه شده و با قدرت رهبری خود در خط میانی و تجربه بالایی که دارد، توانسته شرایط موفقی را در این بازی‌ها پشت سر بگذارد. آبشک که در ساعات پایانی نقل و انتقالات زمستانی و به شکل عجیبی از لیست فولاد خوزستان خارج شد تا این تیم برنامه نقل و انتقالاتی خود را پشت سر بگذارد، در شرایطی قرار دارد که امیدوار است بتواند بعد از خارج کردن پیراهن قرمز، اکنون با آبی‌های خوزستانی اتفاق شیرینی را شکل دهد و به سهمیه بقا دست یابد.

هافبک دفاعی استقلال خوزستان خود را مهیای جدال حساس این هفته تیمش برابر ملوان خواهد کرد. تیمی که دورانی به عنوان یک یاغی تجربه حضور در آن را پشت سر گذاشته بود. در روزهایی که حضور بازیکنان رشت و انزلی در بین تیم‌های این دو شهر با واکنش‌های جنجالی همراه بود، محمد آبشک ریسک حضور در جمع ملوان را پذیرفته بود.

او اکنون با پیراهن استقلال خوزستان باید مقابل ملوان قرار گیرد و باید دید در مسیر حفظ سهمیه بقای تیمش چه نمایشی در این دیدار سخت به‌جا خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز