Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این قسمت از برنامه ملاقات با چهره ها، سامان خدائی با شایان مصلح، مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن فعلی سپاهان هم کلام شده است. گفت و گوی جذابی که با بخش اول آن در خدمت شما هستیم و مسائل قابل توجهی در خصوص تیم سپاهان عنوان می شود

شایان مصلح در این سری از برنامه های ملاقات با چهره مهمان طرفداری بود. در بخش اول گفت و گوی سامان خدائی با شایان مصلح، مدافع تیم سپاهان به حواشی تست های پیاپی کرونایش می پردازد و به صورت کامل در این خصوص توضیح می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصلح معتقد است سپاهان با محرم نویدکیا می تواند قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شود. تا پایان گفت و گوی جذاب با ما همراه باشید.

این گفتگو را می بینید و می خوانید:

در کنار ما سلطان لبخند فوتبال ایران و رقیب جدی رونالدینیو، شاعر فوتبال نشسته است. به طرفداری خوش آمدید، این شما و این بینندگان رسانه طرفداری.

عرض سلام و ادب دارم خدمت شما و بینندگان عزیز. خوشحالم در خدمت شما هستم. همیشه خب می خندم دیگر چه کنم، شاعر فوتبال هم که رونالدینیو است، ما درس پس می دهیم. او یک مدل است به خاطر تکنیکش و ما به خاطر شعر.

شایان مصلح: فکر می کنم رکورد دار تست کرونا در دنیا هستم

در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق عجیبی افتاد و تست کرونای شما یکی پس از دیگری مثبت و منفی اعلام شد. جریان چیست؟

در فضای این تست های کرونایی که انجام شد، در ایران تستم مثبت شد و تیم به دوحه رفت. بعد از آن قرار شد اگر دو تست کرونای من منفی شد، به اردوی تیم اضافه شوم که 4 5 روز پس از رفتن تیم به قطر من تست دادم و هر دو تستم در ایران منفی شد و به قطر رفتم. وقتی به قطر رسیدم، در آنجا هم باید دو تست منفی را پشت سر می گذاشتیم تا از قرنطینه قطر خارج و بتوانیم به تمرینات تیم اضافه شویم. روز اولی که به قطر رسیدیم، دقیقا فردای آن روز بود که من 2 تست منفی در ایران داده بودم، گفتند تست کرونایت مثبت شده است. پیش خودمان گفتیم که حتما تست های ایران الکی بوده خب این ها دقیق تر هستند و همیشه مرغ همسایه غاز است. گفتیم دیگر تست ما مثبت شده و بیچاره شدیم. گفتند 7 روز باید در قرنطینه بمانی. از همه تیم ها هر چند روز یکبار تست می گرفتند و از شانس خوب من، فردای آن روز می خواستند از کل اعضای سپاهان تست بگیرند. به من گفتند که با آن ها صحبت کرده ایم و راضی شدند دوباره از تو تست بگیرند. سریع مایعات خوردم، این را بگویم هر وقت مایعات می خوردم و فضا را ایجاد می کردیم که این بیماری از بدن مان دفع شود و شب آن هم دارویی به اسم داروی امام کاظم می خوردم، صبح آن روز تستم منفی می شد و هر وقت این کار را نمی کردم، تستم مثبت می شد. صبح آن روز تست دادم و تستم منفی شد. گفتند که جمعه تعطیل است و باید تست دوم را شنبه بدهی و اگر منفی شد به تیم اضافه می شوی. البته قبل از آن، این موضوع را نگفتند و شنبه گفتند باید الان تست دهی، بعد اگر منفی شد به تیم اضافه شوی. حالا من مایعات و این ها نخورده بودم و می گفتم ای بابا باید زودتر می گفتید، شنبه تست دادم و تستم مشکوک شد. بحث جوری پیش رفت که سایت های خبری AFC نیز خبر زده بودند که اتفاق عجیب در فوتبال. در این خصوص حتی وزیر بهداشت قطر هم گفته بود این شخص را نگذارید از در بیرون بیاید و ببینیم داستانش چیست که یک روز در میان تستش مثبت و منفی می شود. تست شنبه مشکوک شد و دوباره یکشنبه تست گرفتند این بار تستم منفی شد و گفتند می توانی به تیم اضافه شوی. بعد از 5 6 روز قرنطینه بودن به تیم اضافه شدم و 2 روز با تیم تمرین کردم و دوباره روز تست گیری از کل تیم رسید، چهارشنبه تست دادم و دوباره تستم مشکوک شد. گفتند کسانی که مشکوک شده اند باید پنجشنبه دوباره تست دهند و افرادی که تست شان مثبت یا مشکوک می شود، نباید به ایران برگردند و در قطر بمانند. پنجشنبه هم تست دادیم و خداروشکر تست منفی شد و توانستیم به ایران برگردیم. در 10 روز 9 تست دادم که 5 تا منفی، 2 مثبت و 2 مشکوک داشتم که چیز عجیب و غریبی بود ولی خداراشکر سالمم و کرونا فقط 2 3 روز اذیتم کرد. 22 روز قبل، سردرد و بدن درد شدید داشتم و بعد از آن رفع شد. فکر می کنم رکورد دار تست کرونا در دنیا هستم، در 10 روز 9 تست کرونا فکر می کنم نداریم.

علائم کرونا را نداشتید؟

هیچ علائمی نداشتم و اگر علائمی هم بود به 22 روز قبل بر می گشت.

در 5 6 روز قرنطینه کجا بودی و چه می کردی؟

یک تخت دو نفره به ما داده بودند و نشسته بودیم و تلویزیون هم جلوی مان بود و بازی های آسیایی را از شبکه بین اسپورت می دیدیم. گاهی پلی استیشن بازی می کردم و گاهی کتاب می خواندم. غذا را هم جلوی در می گذاشتند، در را می زدند و خودشان می رفتند. بیرون هم نمی توانستم بروم.

به جای بازیکن لیگ قهرمانان آسیا به آنالیزور لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده بودید.

بله ولی بازی ها را می دیدم و تمام بازی های گروهی را دیدم.

سپاهان سال گذشته بدشانس بود

پس در خدمت شایان مصلح هستیم، کارشناس برنامه، ارزیابی شما از سپاهان این فصل چیست؟

خدا را شکر تیم خوبی داریم و این تیم خوب را سال قبل هم داشتیم. متاسفانه سال گذشته یک سری بدشانسی آوردیم، باعث شد آن گونه که می خواستیم لیگ برای ما پیش نرود. نیم فصل اول قهرمان شدیم و هر قدر جلوتر رفتیم متاسفانه امتیازات بیشتری را از دست دادیم. خیلی بدشانسی آوردیم. امسال هم تیم خوبی داریم و پارسال هم تیم خوبی داشتیم، به مرور زمان و با شیوع کرونا مشکلاتی به وجود آمد. وقفه ای که در لیگ داشتیم، بدشانسی های زیادی می آوردیم، گل های زیادی را نمی زدیم به طوری که هر وقت آمار را نگاه می کردیم، در هر بازی 8 تا 10 موقعیت گل داشتیم و به صورت میانگین 1 یا 2 موقعیت گل به حریفان می دادیم ولی متاسفانه همان 1 یا 2 موقعیت تبدیل به گل می شد ولی از آن 8 تا 10 موقعیت استفاده نمی کردیم. این عدم استفاده از موقعیت های ما باعث شد تا در نیم فصل دوم رتبه مان پایین تر بیاید و در پایان فصل پنجم شویم. اما امسال تیم خوبی داریم. جا دارد به خاطر زحمات آقای قلعه نویی از ایشان تشکر کنم، امسال هم آقای نویدکیا آمده اند و کادر بسیار خوبی دارند. البته همان کادر پارسال هستند و یکی دو نفر اضافه شده اند و آقای نویدکیا هم تجربه اول مربیگری شان است ولی به خاطر آن محبوبیتی که دارند به نظرم امسال هواداران و تیم خیلی بهتر با هم تعامل می کنند و فکر می کنم نتایج بهتری نسبت به پارسال بگیریم.

بد شانسی دست از سر ما بردارد قهرمان شویم

بدون تعارف، فکر می کنی محرم نویدکیا در سپاهان موفق می شود؟

اینکه الان بگویم موفق شدن یا نشدن پیش بینی است ولی من به خود ایشان هم گفتم احساس می کنم این جوان بودن شما باعث می شود فضای بین بازیکن و مربی فضای برادری باشد، یعنی سن کم ایشان باعث می شود خیلی با ایشان راحت تر باشیم و صادقانه با هم صحبت می کنیم و آن دیدی که آقای نویدکیا به بازیکن دارند، خودشان هم می خواهند که صداقت بین بازیکن و مربی باشد. می توانم بگویم این تعامل در تیم بهتر شود و این به ارتباط خوب مربی و بازیکن کمک کند. اینکه حالا چه نتایج بگیرند، تعارف نداریم تجربه عامل مهمی در موفقیت است شاید ایشان این تجربه را در مربیگری نداشته اند اما سال های زیادی فوتبال بازی کرده اند و کادر با تجربه ای دارند. آقای توتونی هستند که جدید به تیم اضافه شده اند و ایشان مربی من در سپیدرود بوده اند و یکی از عوامل شناخته شدن من در فوتبال ایران خود اقای توتونی بوده اند و سایر اعضای کادر ایشان هم کادر بسیار خوبی هستند و احساس می کنم این ترکیب جوانی آقای نویدکیا و کادرشان می تواند به ما کمک کند. معتقدم تیم ما پارسال هم می توانست قهرمان شود و این بد شانسی اگر دست از سر ما بردارد، می توانیم قهرمان شویم. مشکل اصلی ما سال قبل، گل نزدن مان بود امسال انشالله این مشکل برطرف شود و بهترین نتایج را بگیریم و آخر فصل قهرمانی را جشن بگیریم.

کنار یک مربی جوان مثل محرم نویدکیا، یک مدیر با تجربه مثل آقای ساکت هم حضور دارند که برای کمک به تیم آمده اند. حضور ایشان را چگونه می بینید.

این موضوع را هم به آقای نویدکیا و هم به دوستان خودم گفته ام، از فضای پاچه خواری بدم می آید ولی ایشان پرستیژ و نوع ادبیات خاصی دارند و صحبت می کنند، آدم لذت می برد. چیزی که برایم خیلی جالب و خوشحال کننده بود، این بود که هر وقت من مصدوم بودم یا اتفاقی برای مان می افتاد، کم پیش می آمد مدیرعاملی زنگ می زد و پیگیر شود. 1 بار آقای گرشاسبی خیلی پیگیری داشتند و من همیشه از ایشان به نیکی یاد می کنم بعد از ایشان، آقای ساکت بود. در این روزهای کرونا، آقای ساکت 2 بار به تلفن من زنگ زدند. 1 بار به شماره من زنگ زدند شماره شان را نداشتم و جواب ندادم و پیام دادند من آقای محمدرضا ساکت هستم و 2 بار در این دوران قرنطینه به من زنگ زدند. یعنی آن فضایی که این معرفت وجود دارد، قطعا باعث ایجاد نزدیکی بیشتر بین بازیکنان و باشگاه می شود و تعارف نداریم، وقتی بازیکن ببینید باشگاه با او خوب رفتار می کند، خود بازیکن هم برای تیم بیشتر تلاش می کند و به نظرم این موضوع می تواند عامل موفقیت باشد و انشالله این روال ادامه داشته باشد.

اصفهان یک شهر سنتی و مذهبی است

تجربه سال اول حضور شما در اصفهان چگونه بود؟

اصفهان یک شهر سنتی و تاحدودی مذهبی است. می توانیم حتی بگوییم اصفهان یکی از 4 5 شهر مذهبی ایران است، خب برای من فضای جالبی در زندگی بود. در فضای اعتقادی من و چیزی که دوست دارم، اصفهان جای خوبی است و الحمدالله خیلی زود مرا پذیرفتند با اینکه از پرسپولیس آمده بودم و کل کل های هواداری هم بود، ولی خیلی زود مرا پذیرفتند و ابراز علاقه کردند و جالب بود خیلی از آنها می گفتند تو زمانی که در پرسپولیس هم بودی، دوستت داشتیم چون آدم مذهبی ای بودی. در فضای زندگی در این یک سالی که گذشت خوب بود و شهر خوبی است و هوایم را زیاد دارند و لهجه شیرینی دارند و من آن را دوست دارم. در فضای فوتبال هم سالی بود که خوب شروع کردیم، به شخصه به سپاهان رفته بودم تا قهرمان شوم. وقتی سپاهان را انتخاب کردم گفتم بریم که قهرمان شویم چون تیم واقعا خوبی داشتیم و به لحاظ نفرات تیم بسیار خوبی داشته و داریم ولی اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم قهرمان شویم. آقای قلعه نویی سال قبل به برخی بازیکنان می گفتند فکر می کنم بعضی از شما ذهنیت قهرمانی ندارید. این موضوع خیلی مهم است، چیزی که خیلی از بچه های پرسپولیس در این سال ها داشته اند. وقتی شما قهرمان می شوید، سال های بعد هم آن تفکر وجود دارد که می گویید من یک قهرمانم و باید از قهرمانی ام دفاع کنم ولی وقتی قهرمان نشدید، آن را از خودتان دور می بینید. احساس می کنم این حرف آقای قلعه نویی درست بوده که بعضی ها آن ذهنیت قهرمانی را نداشته اند ولی امیدوارم امسال که آقا محرم تشریف آورده اند، این فضا به وجود بیاید و آن ذهنیت قهرمانی در ما ایجاد شود چون بازیکنان بزرگی داریم. فصلی که گذشت اگر برای خودم بخواهیم بگویم در اصفهان چطور بود، اوایلش خیلی خوب شروع شد زمانی که دفاع چپ و در پست خودم بازی می کردم تا وقتی که مجبور شدم به خاطر مصدومیت بازیکنان مان در پست دفاع وسط بازی کنم. در دفاع وسط هم فکر نمی کردم خوب کار کنم، خود آقای قلعه نویی هم از من راضی بودند، خوب کار کردم تا این دو سه هفته آخر و فضایی که در بازی استقلال پیش آمد و اشتباهات داوری عجیب و غریب. فکر می کنم در هر چیزی رکورد می زنم و آن پنالتی اشتباه فکر نکنم هر هفته علیه یک بازیکن پنالتی اشتباه بگیرند و جالب است در تلویزیون می دیدم که 3 کارشناس می گفتند بله داور اشتباه کرده و من می گفتم خدایا چرا انقدر بدشانسی. حالا بماند که تمرکزم سر داستان محرومیتم بهم خورد و اذیتم کردند ولی آن 3 بازی آخر فصل، البته 4 بازی که 1 گل زدم و در کل 4 هفته جالبی بود و اینجور برای ما تمام شد. در کل فصل خوبی برای من بود و اشتباهات داوری هم جزو بازی است ولی من روی شانسم می گذارم و اینکه چرا فقط برای من پیش می آید. انشالله مشکلات برطرف شود و به سمت چپ، پست تخصصی خودم برگردم و انشالله فصل بهتری خواهیم داشت.

پایان بخش اول گفت و گو

بخش دوم به زودی منتشر خواهد شد...

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آقای قلعه نویی آقای نویدکیا تیم اضافه قهرمان شویم شایان مصلح فکر می کنم تست دادم تست کرونا تیم خوبی مشکوک شد منفی شد تیم خوب آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس عبادی، در دومین روز از اجلاس مدیران پرستاری کشور که با حضور دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه کمبود پرستار یک‌ مساله جهانی است، اظهار کرد: در جهان ۲۸ میلیون نفر کادر پرستاری مشغول خدمت رسانی هستند، اما نیاز جهان ۳۴ میلیون پرستار است، یعنی با کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان مواجه هستیم، از این رو سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که گسترش خدمات سلامت از حوزه پرستاری تعمیق بیشتری پیدا کند تا عدالت در سلامت، محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت در سلامت از اولویت های وزارت بهداشت محسوب می شود، افزود: عدالت در سلامت به معنای دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات باکیفیت و ایمن است.

عبادی ادامه داد: میانگین سهم سلامت از درآمد ناخالص داخلی در اکثر کشورهای جهان ۸ درصد است، این شاخص در برخی کشورهای پیشرفته به ۱۱ درصد نیز می ‌رسد، اما در کشور ما ۳ تا ۵ درصد بوده است. در دوره کرونا که نگاه ویژه ‌ای به حوزه سلامت شد، این عدد افزایش پیدا کرد و اکنون به ۳ تا ۴ درصد از سهم تولید ناخالص ملی رسیده است.

انسان سالم محور توسعه پایدار است

وی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، تصریح کرد: حوزه سلامت در توسعه هر کشوری اهمیت دارد. در 100 سال گذشته نگرانی جامعه بشریت محدود به سلامت جسمانی بود، اما بعد از توسعه فناوری‌ ها و سرعت بیش از حد زندگی روزمره، به تدریج موضوعاتی مانند سلامت روان، سلامت اجتماعی و معنوی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در کنار سلامت جسمانی، سلامت روان نیز از جمله موضوعاتی است که اگر به آن پرداخته نشود، جهان در یمرز بحران قرار می ‌گیرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه در دسترس بودن و ارزان بودن خدمت موانعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهایی که کشورها به کار گرفته‌ اند، استفاده از نیروهای چندکاره است. پرستاران این قابلیت را دارند که بر اساس برنامه ‌های درسی‌ شان در حوزه‌ های پیشگیری، ارتقای سلامت، مراقبت و درمان و توانبخشی مشارکت کنند. برای مثال، در کشورهای حوزه اسکاندیناوی اولین مراجعه مردم به پرستاران است و برآوردها نشان داده ۸۵ درصد خدمات اولیه سلامت توسط این نیروها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، پرستاری در منزل توسعه خوبی نداشته است، یادآور شد: البته در دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه به پوشش بیمه‌ ای خدمات پرستاری در منزل اشاره شده است که امید می‌ رود وضعیت را بهبود بخشد‌.

عبادی درباره آمار پرستاران فعال در کشور، تصریح کرد: در حوزه درمان و مراقبت گروه پرستاری، ۲۳۰ هزار نفر در مراکز درمانی فعال هستند و این عدد در بین جمعیت ۵۵۰ هزار نفری کارکنان وزارت بهداشت قابل توجه است، بنابراین پرستاران می‌ توانند در سنجه‌ های مختلف نظام سلامت اثرگذار باشند و رضایت آنها نیز به رضایت گیرندگان خدمت منجر می ‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت پرستاران به لحاظ تعداد بعد از جمعیت معلمان در آموزش و پرورش دومین رتبه را در کشور دارد، بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بی توجهی به پرستاری، بی توجهی به سلامت جامعه است و این موضوع نگاه ما به پرستاری را ویژه ‌تر می‌ کند و دغدغه ما در رابطه با سلامت مردم را افزایش می‌ دهد. از سوی دیگر پرستاران نقش های متنوعی در نظام سلامت ایفا می کنند و با توجه به اینکه تا ۳۰ سال آینده یک چهارم جمعیت سالمند می ‌شوند، جایگاه آنها در نظام سلامت باید ارتقا پیدا کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در رشته ‌های پرستاری، اتاق عمل و فوریت ‌های پزشکی سالانه ۱۵ هزار نفر در گروه پرستاری تربیت می ‌شوند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر، در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۱۳ رشته کارشناسی ارشد پرستاری وجود دارد که شامل مراقبت‌ های ویژه کودکان و نوزادان، اورژانس، سلامت جامعه، سلامت روان، پرستاری و سایر رشته هاست.

نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری

وی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری، بیان کرد: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌ دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

عبادی افزود: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تاثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌ کند.

وی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی ‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، گفت: این لایحه به انجمن ‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌ های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توام با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • دستور وزیر ورزش درمورد تغییر نام استقلال
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم