Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس کل دادگستری استان یزد در بازدیدی از قبل اعلام نشده، با هدف ارزیابی عملکرد و نظارت صریح و بی واسطه بر نظم و انضباط اداری و سایر معیار‌های تکریم ارباب رجوع، از مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تأکید بر اهمیت رسالت پیشگیری از وقوع جرم گفت: بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از قوع جرم را بر عهده قوه قضاییه قرار داده و این وظیفه و رسالتی است که باید برای آن برنامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: موضوع پذیرفته شده در دنیای امروز این است که پیشگیری مقدم بر درمان است لذا باید فعالانه و اثر گذار به موضوعات مختلف اجتماعی و معضلات مبتلابه جامعه ورود کرد و با تکیه بر اقدامات وضعی، انتظامی و فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم را رقم زد.

این مقام قضایی به مسئله اختلافات خانوادگی و آسیب اجتماعی طلاق اشاره کرد و بیان داشت: برای تحکیم بنیان خانواده و استحکام مقدس‌ترین نهاد اجتماعی، باید همه ظرفیت‌های ممکن را بسیج و در خدمت گرفت.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزش زوجین در آستانه طلاق در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: کارگاه‌هایی که تحت عنوان کارگاه مهر برای زوجین در آستانه طلاق تشکیل می‌گردید، بسیار اثر گذار بود که در حال حاضر به علت عدم وجود فضای آموزشی مناسب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشکیل نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی مانه و سملقان

رییس کل دادگستری استان یزد، خدمت به مردم را توفیق الهی ذکر کرد و ابراز داشت: شکرانه توفیق خدمت به مردم، تکریم مراجعین و حفظ کرامت ارباب رجوع است که باید به آن اهتمام داشت.

شایان ذکر است رییس کل دادگستری استان یزد در بازدید یک ساعته خود را مجموعه معاونت اجتماعی با کارکنان و تعدادی از مراجعین به گفتگو پرداخت و دستور پیگیری برخی از مسائل را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان یزد بازدید از حوزه قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان یزد بازدید از حوزه قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است