Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:31:33 GMT

جمع‌آوری یک تُن زباله از یک شن‌زار توریستی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۴۰۶۷

جمع‌آوری یک تُن زباله از یک شن‌زار توریستی

اراضی و شن‌زارهای «سیازگه» در منطقه کویری ابوزیدآباد به مناسبت روز جهانی جهانگردی پاک‌سازی شد؛ منطقه‌ای توریستی که یک تُن زباله از آن جمع شد.

مسیب صدری ـ مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد ـ به ایسنا گفت: در این عملیات که از صبح روز یکشنبه (ششم مهرماه) آغاز شد و تا غروب ادامه داشت حدود یک تن زباله و مواد زائد جمع‌آوری و برای دفن انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کویر سیازگه در ۵۰ کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل و در ۷ کیلومتری شهر ابوزیداباد واقع شده است. وجود زباله در این منطقه تهدیدی برای حیات وحش است، چرا که پناهگاه حیات وحش «یخاب» یکی از مناطق چهارگانه استان اصفهان با وسعت ۲۷۲هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد که به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، سیاه‌گوش، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره‌گاه‌های غنی ایران محسوب می‌شود.

صدری گفت: داشتن محیط زیست سالم و حفظ زیباییِ تابلو زیبای آفرینش ضرورتی انکارناپذیر است. ضرورت دارد گردشگران و دوستداران طبیعت با همت و تلاش خود و با رعایت آموزه‌های دینی و اخلاق زیست‌محیطی، صیانت از جلوه‌های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار داده و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

او اضافه کرد: پاک‌سازی شن‌زار سیازگه از زباله و مواد زائد غیربازیافتی با مشارکت اعضای سامر کمپینگ و گروه گردشگری دنر ابوزیدآباد انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري زباله شن زار کویر ابوزیدآباد کویرگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش