Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش امروز دوشنبه در پیامی به مناسبت اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان سالم اظهارکرد که مدارس کشور یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مؤثر و کارآمد برای سرمایه‌گذاری ملی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر هستند.

وی آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر را به دلیل تهدید سلامت، هویت و تربیت دانش‌آموزان، از دغدغه‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی گفت: اکنون باتجربه 9 سال اجرای جشنواره نوجوان سالم و نیز با اجرای گسترده برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی در سطح مدارس کشور، مدارس کشور یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مؤثر و کارآمد برای سرمایه‌گذاری ملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به دلیل تهدید سلامت، هویت و تربیت دانش‌آموزان، ازجمله دغدغه‌های اولویت‌دار است که وزارت آموزش‌و پرورش اهتمام همه جانبه‌ای را برای پیشگیری، کنترل و کاهش آن در سطح مدارس کشور، انجام داده است.

باور ما این است که اجرای موفق و مؤثر سند تحول بنیادین و دستیابی به افق‌های تعیین شده در سند برای دانش‌آموزان و مدارس، بدون توجه به مخاطراتی که دانش آموزان را تهدید می‌کند، امکان‌پذیرنیست. بدین منظور، همه ما باید کوشش کنیم تا با راهکارهای معتبر و مؤثر پیشگیرانه، مهارت‌های خود مراقبتی را به دانش‌آموزان بیاموزیم، والدین و خانواده‌ها را از خطراتی که فرزندانشان را تهدید می‌کند آگاه نماییم، هشدارها و آگاهی‌های لازم درباره رفتارهای پرخطر را در سطح مدارس ترویج کنیم، یکایک کارکنان آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس را با شیوه‌های محافظت از دانش آموزان آشنا کنیم، همکاری داوطلبانه دانش آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان در سطح مدارس در جهت پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی حمایت کنیم، با کمک مدارس، خانواده‌ها و محلات، جهادی فرهنگی و اجتماعی برای محافظت از کودکان و نوجوانان برپا کنیم و سرانجام با هوشیاری در برابر مخاطرات، درباره آن دسته از کودکان و نوجوانان در معرض خطر هستند، واکنش فوری نشان دهیم و کمک‌های لازم را برای توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی در اختیار ایشان قرار دهیم.

بر همین اساس، وزارت آموزش‌وپرورش، برنامه‌های گسترده‌ای را باهدف محافظت از دانش آموزان و توانمندسازی ایشان برای مواجهه مؤثر در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در سطح مدارس کشور اجرا می‌کند که شامل طیف متنوعی از برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی است.

جشنواره نوجوان سالم که هرساله باهدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم برگزار می‌شود، ازجمله برنامه‌هایی است که هم به دلیل ویژگی آموزشی -ترویجی، هم به دلیل تنوع و فراگیری رشته‌ها و موضوعات، همچنین مشارکت گسترده دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس، این قابلیت را پیداکرده است که ظرفیتی ارزشمند برای برپایی و گسترش جهاد پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشور باشد.

در سال تحصیلی 99-1398، با اضافه شدن بخش ویژه ابتکارات کانون‌های یاریگران زندگی، این جشنواره علاوه بر قابلیت آموزشی -ترویجی، به ظرفیت مشارکت جامعه‌محور برای استفاده از ظرفیت مدارس، خانواده‌ها و محلات نیز دست‌یافته است، ضمن این‌که باوجود شیوع بیماری کرونا در میانه‌سال تحصیلی و تعطیلی مدارس، اجرای جشنواره نوجوان سالم و نیز دیگر برنامه‌های پیشگیرانه از طریق فضای مجازی و به‌ویژه شبکه «شاد»، استمرار یافت و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی که در نظر گرفته‌شده است، در سال تحصیلی 1400-1399 نیز باوجود ادامه شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای این برنامه و سایر برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی پیشگیرانه، از طریق شبکه «شاد»، با قوت ادامه خواهد یافت.

اکنون باتجربه 9 سال اجرای جشنواره نوجوان سالم و نیز با اجرای گسترده برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی در سطح مدارس کشور، مدارس کشور یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مؤثر و کارآمد برای سرمایه‌گذاری ملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

ضمن تشکر از مشارکت گسترده دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی در این جشنواره، همچنین همکاری برای اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، ترویجی و مراقبتی پیشگیرانه در سطح مدارس کشور و با قدردانی از حمایت‌های ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر و با تشکر از تلاش‌ها و زحمات معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور، آمادگی وزارت آموزش‌وپرورش را برای گسترش همکاری‌های ملی برای توسعه برنامه‌ها و خدمات پیشگیرانه در جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، اعلام می‌نمایم.

برچسب‌ها مدارس آسیب پذیری محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آسیب پذیری محسن حاجی میرزایی مدارس آسیب پذیری محسن حاجی میرزایی اخبار کنکور پیشگیری از آسیب های اجتماعی جشنواره نوجوان سالم برنامه های آموزشی سطح مدارس کشور سرمایه گذاری ملی رفتارهای پرخطر وزارت آموزش آموزش وپرورش برای پیشگیری خانواده ها دانش آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند

معاون استاندار ایلام گفت: به دلیل استمرار حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی در مدرسه اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدسبحان حسنی در نشست هیئت اندیشه‌ورز با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خودکشی با تاکید بر اینکه امیدآفرینی و تزریق امید مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است چراکه موجب آرامش و تقویت ارزش‌های اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: رسانه‌ها و معلمان می‌توانند با ظرافت خاصی در پیشگیری از خودکشی به عنوان یک معضل اجتماعی اثرگذار باشند.

وی افزود: به دلیل استمرار حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی و ارتقای سلامت روانی اجتماعی در مدرسه اهمیت دارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه فقر و آسیب‌های اجتماعی و نبود آموزش در اقدام به خودکشی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: به‌رغم تمام تحقیقات و بررسی‌ها، مردم از دانشگاهیان و صاحب‌نظران و مدیران مرتبط با این حوزه انتظار دارند تا از خودکشی پیشگیری شود.

به گزارش ایمنا، اعضای هیئت اندیشه‌ورز متشکل از محققان و اساتید دانشگاه‌ها در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

کد خبر 751607

دیگر خبرها

  • کسب ۱۲۹ رتبه توسط دانش آموزان در جشنواره نوجوان سالم
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد