Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان گروه‌های اصلی درگیر در جنگ داخلی یمن بر سر تبادل هزار و ۸۱ تن از اسیران دو طرف به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نمایندگان گروه‌های اصلی درگیر در جنگ داخلی یمن بر سر تبادل هزار و ۸۱ تن از اسیران دو طرف به توافق رسیدند.

مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن که در هنگام امضای این توافق در روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در جلسه حضور داشت، از این رویداد به عنوان مهم‌ترین توافق میان طرف‌های درگیر در یمن از سال ۲۰۱۴ یعنی از زمان آغاز جنگ داخلی جاری در این کشور تا کنون نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریفیتس گفت که دو طرف همچنین توافق کرده‌اند که برای آزادی شمار بیشتری از اسرای خود بار دیگر در آینده پای میز مذاکره بنشینند.

در پایان نشست ژنو که از روز شنبه در ژنو آغاز شده بود، هادی حق، نماینده دولت یمن و عبدالقادر مرتضی، نماینده حوثی‌ها هیچ‌کدام سخنرانی نکردند، اما در حضور نماینده سازمان ملل و نیز فابریتسیو کاربونی، مدیر خاورمیانه و خاور نزدیک کمیته جهانی صلیب سرخ با یکدیگر دست دادند. این نشست در روستای گلیون در نزدیکی شهر مونترو سوئیس برگزار شد.

تبادل اسرا در چهارچوب توافقی صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۸ در پایان گفتگوهای طرف‌های یمنی در سوئد به دست آمد. در آن زمان نمایندگان نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و شیعیان حوثی متحد ایران بر سر آزادی تدریجی تمامی اسرا توافق کرده بودند. شمار کل زندانیان دو طرف به حدود ۱۵ هزار نفر می‌رسد. از آن زمان تا کنون طرفین به صورت پراکنده، گروه‌هایی از زندانیان را مبادله کردند.

 یک عضو هیئت اعزامی دولت یمن که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت توافق حاضر که قرار است ظرف دو هفته عملی شود، شامل مبادله ۶۸۱ تن از حوثی ها و ۴۰۰ تن از نیروهای دولتی خواهد بود. به گفته او، آزادی ژنرال ناصر منصور هادی، برادر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن که نزد حوثی‌ها زندانی است، فعلاً به تعویق افتاده است.

قرار است صلیب سرخ بر اجرای توافق اسرا در یمن نظارت داشته باشد. فابریستیو کاربونی با اعلام این مطلب گفت «مطمئن» است که تبادل زندانیان راه را برای دور تازه «گفتگوهای صلح پایدار و ارزشمند» در یمن باز می‌کند.

مارتین گریفیتس که حدود دو هفته پیش درباره بروز «درگیری‌های شدید» و نیز «نیاز روزافزون به کمک‌های انسان‌دوستانه» به دلیل شیوع کرونا در یمن هشدار داده بود، درباره توافق روز یکشنبه گفت: «امروز برای بیش از هزار خانواده روز مهمی است. خانواده‌هایی که امید دارند در آینده نزدیک به استقبال عزیزان خود بروند.»

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: یمن حوثی ها دولت یمن حوثی ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان تیم پاریزه ر کردستان به عنوان تنها نماینده استان در این مسابقات حضور دارد.

مرحله دوم لیگ دسته دو فوتسال بزرگسالان کشور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

نماینده استان در گروه اول با تیم‌های پاس بافق یزد، یادآوران شاهدیه یزد و عاشوری زاد چالوس هم‌گروه است.

تیم پاریزه ر در دیدار دوم مرحله نهایی روز جمعه هفتم اردیبهشت درخانه هندبال سنندج میزبان نماینده یزد است.

دیگر خبرها

  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها