Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر دوشنبه به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشان با حضور در یکی از ایستگاه آتش نشانی شهر همدان از خدمات فعالان این عرصه تقدیر کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آتش نشانان، ایمنی بخش در فضای مدیریت شهری هستند، اظهار کرد: در فقه اسلامی نسبت به جان مردم، مال مردم و آبروی مردم، اصل بر احتیاط است و بر آن تاکید شده و آتش نشانان نیز با هر سه این موارد مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه از منظر اسلامی نجات جان یک انسان فارغ از دین و آئین او، واجب است، گفت: اموال مردم نیز مسئله مهمی است که حفظ و مراقبت از آن بسیار مورد تاکید قرار دارد و حوزه فعالیتی آتش نشانان هم این مهم را در بر می‌گیرد.

وی عنوان کرد: حفظ اموال مردم همانند خون و آبرو مهم و واجب است و در اتفاقاتی که اموال مردم مورد آتش سوزی یا بلایای دیگر قرار گرفته این آتش نشانان هستند که متولی نجات جان و حفظ مال مردم می‌شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مهم‌ترین مقوله در رابطه با بشر، حفظ جان انسان است، مطرح کرد: حضور در این عرصه و توانایی خدمت به مردم را باید توفیقی از جانب خداوند دانست.

وی با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان و شهدای پلاسکو، گفت: اینکه با یک تلفن جوانمردانی حاضر می‌شوند تا در شرایط سخت و حساس جان خودشان را برای نجات جان دیگران به خطر بیندازند، امنیت و آرامش را در جامعه با خود به همراه دارد.

کد خبر 5034124

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی عملیات امداد و نجات امام جمعه همدان چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه زلزله آتش نشانان نجات جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند. 

او با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود