Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:03:26 GMT

50درصدبیماران کرونایی سالمندهستند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۱۱۴

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: ۵۰ درصد از مبتلایان به کرونا در کشورمان را سالمندان تشکیل می دهند. ناطقان: سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه ارائه آمار کرونا، با عنوان این مطلب که ۹.۳ درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان یعنی افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، افزود: سالمندان، آسیب ‌پذیرترین گروه جامعه در برابر ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از زمان شیوع بیماری تاکنون ۵۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در کشور سالمندان بودند و همچنین ۷۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در سالمندان گزارش شده است. بنابرابن ضروری است با هوشیاری و پرهیز از نگرانی، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در برابر این عزیزان اقدام کنیم. خواهشمندیم خانواده و اطرافیان سالمندان خرید و امور روزمره خانواده در بیرون از منزل را به فرد دیگری غیر سالمندان واگذار کنند.

لاری با تاکید بر لزوم آموزش نکات بهداشتی لازم به سالمندان، گفت: غذاهای کاملا پخته شده برای سالمند تهیه کنید، قبل از ارائه هرگونه مراقبت به فرد سالمند مانند غذا و دارو دست‌هایتان را به روش صحیح با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید، در صورت داشتن علائم سرفه، عطسه و..، در خود از سالمند فاصله بگیرید و از ماسک استفاده کنید و خود را قرنطینه کنید و محیط پیرامون را نیز ضد عفونی کنید، از هرگونه در آغوش گرفتن فرد سالمند خودداری کنید، به کودکان بیاموزید با فاصله ۱.۵ تا ۲ متری با پدربزرگ یا مادربزرگ خود در ارتباط باشند، از هرگونه مسافرت و پذیرش مهمان در این دوره اجتناب کنند.

وی افزود: در صورت سابقه ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری تنفسی، نقص سیستم ایمنی و... از خروج سالمند از خانه به طور جدی جلوگیری کنید، عضو سالمند خانواده را به مکان‌های پر ازدحام نبرید، از وسایل حمل و نقل عمومی برای فرد سالمند استفاده نکنید و در صورت خروج از منزل مراقب باشید سالمندان از گرفتن اشیا مجاور برای کنترل خود پرهیز کنند. امیدواریم با تقویت حس مسئولیت پذیری شاهد توقف روند گسترش بیماری در کشور باشیم. منبع: مهر برچسب ها: بیماران کرونایی ، سالمند ، مبتلایان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماران کرونایی سالمند مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت

یوسف ساجد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت گفت: طبق گزارشات واصله متأسفانه مصرف قارچ‌های خود رو و سمی در مناطق مختلف کشور تاکنون منجر به فوت، نارسایی کبدی و بستری شدن تعدادی از هموطنان به خصوص ساکنان و گردشگران در مناطق کوهستانی و مرتعی شده است.

ساجد ادامه داد: با مصرف قارچ‌های سمی علائم مسمومیت ۴ تا ۵ ساعت و گاهی تا ۲۴ ساعت به صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد، بی‌حالی، عطش، سرگیجه و همچنین عوارض روحی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج یا بی‌قراری ظاهر می‌شود.

وی گفت: همشهریان اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده موجود در سطح بازار است.

کد خبر 6095734

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید