Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید صفایی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: همچنین با توجه به شعار امسال «جهش تولید» ۳۰ طرح جهش تولید در حوزه های مختلف در استان اجرایی می شود که از این تعداد ۹ طرح بزرگ مربوط به این اداره کل است.

وی افزود: اجرای این طرح ها در حوزه های مختلف تحول عظیمی را در استان رقم خواهد زد و علاوه بر اشتغالزایی به معرفی استان در سطح ملی و بین المللی کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تله کابین یاسوج، پارک آبی ، موزه یاسوج، مجتمع رفاهی ورزشی باقری و موارد دیگر از جمله طرح های گردشگری مهم استان محسوب می شوند که امسال افتتاح می شوند.

صفایی ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده سدچمشیر گچساران، بلادشاپور در دهدشت و موزه نفت گچساران از نظر اعتبارات ردیف دار ملی شده اند.

وی عنوان کرد: تحول و توسعه روستایی از دیگر رویکرد های این سازمان بوده و در این راستا برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر تلاش شده که با ورود به بخش گردشگری روستایی و ایجاد بوم گردی ها به توسعه روستایی کمک شود.

صفایی تاکید کرد: روستای الگن در کهگیلویه و روستای موگرمون در شهرستان لنده، به عنوان روستاهای شاخص مشخص شده اند و در آن ها تحول گردشگری روی خواهد  داد.

وی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب بسیاری به تاسیسات گردشگری استان وارد کرد و هم اینک تلاش بر این است تا با جذب تسهیلات به این حوزه کمک شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا ۲۵۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری و صنایع دستی استان خسارت زد که ۲۰۰ میلیارد ریال از آن مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

صفایی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک دچار تحول چشمگیر در حوزه گردشگری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال بیش از پیش سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیر ساخت‌ های مناسب حمایت می شوند.

 وی بیان کرد: روستای سادات محمودی در شهرستان دنا و سربیشه، بید زرد و بابا کلان در شهرستان گچساران در حوزه صنایع دستی به عنوان پایلوت شناخته می‌شوند.

صفایی گفت: بر اساس تلاش های انجام شده، بازارچه صنایع دستی استان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که ۱۵ هزار نفر از آن ها فعال‌اند و همچنین ۵۰ کارگاه بزرگ در حوزه صنایع دستی فعال در استان وجود دارد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج اخبار کنکور گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد