Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فاطمه پهلوانی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه، اگر اقدامات دولت برای افزایش بهره وری انجام شود، ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد اقتصادی را می‌توانیم از محل بهره وری به دست آوریم، گفت: این هدف دور از دسترس نیست و اگر رشد اقتصادی پایین باشد بهره وری می‌تواند جبران کننده سایر بخش‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اضافه کرد: هدف برنامه ششم توسعه برای رشد اقتصادی ۸ درصد بود که ۲.۸ درصد آن یعنی ۳۵ درصد، قرار بود از محل بهره وری به دست آید که در حال حاضر در چنین شرایطی نیستیم.

پهلوانی گفت: در پایان سال ۹۸ که رشد اقتصادی منفی ۶.۵ درصد و رشد بهره وری منفی ۳.۹ درصد بود بخشی از آن به کاهش درآمدهای نفتی برمی گردد، زیرا اقتصاد ما متکی به نفت است.

وی افزود: اقداماتی که برای افزایش بهره وری صورت می‌گیرد و با ادامه همکاری فعلی دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم در صورتی که حتی تحریم هم اگر داشته باشیم بهره وری بتواند آن را جبران کند و آسیب عمیق از مشکلات نفتی نبیند.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: دستگاه‌های اجرایی که موضوع ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه هستند در مجموع ۳۴ دستگاه اصلی را شامل می‌شود البته با احتساب دستگاه‌های توابع آن‌ها ۱۰۸ دستگاه غیر اصلی را هم داریم که هم اکنون درخواست ما از دستگاه‌های اصلی این است که دستگاه‌های توابع خود را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: ۷۸ درصد از ۳۴ دستگاه اصلی، وارد گام پنجم تا هفتم راهنمایی اجرایی شده اند که مرحله مسئله شناسی و تدوین برنامه‌های بهبود اقدامات و شاخص‌های بهره وری است.

پهلوانی گفت: هدف ما این است که در سال ۹۹ این تکلیف قانونی به نتیجه برسد و دستگاه‌های متولی بخش‌های اقتصادی شاخص‌های چرخه بهره وری آن‌ها کامل شود.

وی افزود: براساس نتایجی که در برنامه‌های عملیاتی استخراج می‌شود از سال آینده سنجش بهره وری این دستگاه‌ها را شروع می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم از هدف گذاری به سمت رویکرد گذاری برویم چنانکه در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه نیز هدف گذاری کمی بوده است و ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد اقتصادی از محل بهره وری مشخص شده بود.

پهلوانی افزود: بنابراین در برنامه هفتم توسعه بیشتر به رویکردها می‌پردازیم و زیربنای ارتقای بهره وری در برنامه را در دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه باید سایر برنامه‌هایی که به ارتقای بهره وری منجر می‌شود مثل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی را به گردونه بهره وری متصل کنیم.

پربیننده ترین میزان عیدی کارمندان مشخص‌شد حداقل حقوق بازنشستگان ۲برابر شد پرداخت یارانه جدید ۱۲۰هزارتومانی جزئیات افزایش حقوق‌ها در سال‌آینده ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۷/۷

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنامه ششم توسعه سازمان ملی بهره وری ایران رشد اقتصادی برنامه ششم توسعه سازمان ملی بهره وری ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟