Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آقای رئیس جمهور تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است. ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ما صلاح نمی‌دانیم رئیس جمهور فردا (سه‌شنبه، ۸ مهر) در جلسه رای اعتماد در مجلس حضور یابد؛ لذا به دنبال عدم موافقت ستاد، رئیس جمهور برای معرفی علیرضا رزم‌حسینی فردا در مجلس حضور نمی‌یابد، اما اسحاق جهانگیری، معاون اول وی در این جلسه حضور می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به اظهارات یکی از اعضای هیات‌رییسه مجلس مبنی‌بر مخالفت مجلس با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد، گفت: ما درخواستی برای حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس به مجلس نداده‌ایم. چند روز پیش من به آقای قالیباف گفتم که حضور آقای رئیس جمهور در جلسه روز سه‌شنبه مجلس، تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ اگر اجازه دادند، آقای روحانی حضور پیدا می‌کند اگر نه؛ آقای جهانگیری می‌آیند.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به ماده ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی‌بر این‌که رئیس جمهور می‌تواند پاسخ مخالفان وزیر پیشنهادی را به شخص دیگری بسپارد، من از رئیس مجلس درخواست کردم که اگر رئیس جمهور نیامد، شما اجازه دهید که آقای جهانگیری مانند جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به اظهارات مخالفان پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: در زمان معرفی خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نیز، آقای رئیس جمهور به‌دلیل موافقت نکردن ستاد ملی مقابله با کرونا، به جلسه رأی اعتماد نیامد. اما آقای جهانگیری بر اساس همین ظرفیت قانونی آیین‌نامه داخلی مجلس به ابهامات و اظهارات مخالفان پاسخ داد؛ لذا ما نیز از آقای قالیباف درخواست کردیم از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: رئیس مجلس گفت که این موضوع را در هیأت‌رئیسه مطرح می‌کند. بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۷ مهر) هم بابک نگاهداری، رئیس مرکز حوزه ریاست مجلس با من تماس گرفت و گفت این موضوع در هیأت‌رئیسه مطرح شد و مورد موافقت قرار نگرفت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: فردا آقای جهانگیری در جلسه رای اعتماد حضور می‌یابد، ولی سخنرانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی رای اعتماد وزیر صمت ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه رای اعتماد آقای جهانگیری وزیر پیشنهادی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر

معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش و جوانان درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابتهای لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان در پایان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور