Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@16:13:05 GMT

آخرین جزئیات شناسایی خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۶۸۸۱

صراط:

محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب در خصوص آخرین جزئیات اخذ مالیات از خانه های خالی تصریح کرد: سامانه ملی املاک و اسکان از مرداد ماه عملیاتی شده است و تاکنون بر اساس اطلاعات این سامانه ۱.۵ میلیون پیامک برای مالکان بیش از یک خانه ارسال شده است.

او افزود: طبق اطلاعات دستگاه های مختلف که در این سامانه درج شده است تا کنون ۱۰۹ هزار واحد خالی شناسایی و معرفی شده اند و مابقی را هم با ارسال پیامک رفت و برگشت اطلاعات آن ها را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار واحد مسکونی که نیمی از واحدهای کل کشور است، شناسنامه دارند. ما باید برای تکمیل سامانه از دستگاه هایی همچون ثبت اسناد، ثبت احوال، بورس، شهرداری ها و دستگاه های خدماتی اطلاعات را بگیریم.

او افزود: مالکان ۲۰ هزار واحد خالی جواب پیامک ارسالی ما را داده اند، برخی افراد هم ادعا کردند که مستاجر در ملک وجود دارد و باید بررسی شود. اگر یک بار این سامانه با دقت بالا اجرایی شود ، می توان در آینده برای شناسایی واحدهای بیشتری از آن استفاده کرد و یک بانک اطلاعاتی قوی در حوزه مسکن خواهیم داشت.

محمود زاده بیان کرد: قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سال ۹۴ اجرایی شده  و همین الان بخش اول لیست خانه های خالی به سازمان مالیات ارسال شده است ،  طرحی که در مجلس مطرح است این قانون را تکمیل می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا اخذ مالیات از خانه های خالی به تعادل در بازار مسکن کمک می کند؟ گفت: برای کنترل بازار مسکن باید اقدامات متعددی صورت گیرد. یکی از ابزارها، عرضه واحدهای خالی به بازار است. ما از مالکان درخواست داریم واحدهای خالی خود را به بازار فروش و اجاره وارد کنند چراکه اکنون  واحدهای زیادی داریم که تنها جنبه سرمایه گذاری دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هدف از راه اندازی سامانه جامع املاک و اسکان، ورود خانه های خالی به بازار و ایجاد تعادل در بازار مسکن است و بر اساس قانون سال ۹۴  و همچنین قانون جدید این امر جنبه درآمد مالیاتی  و تامین کسری بودجه ندارد. 

او افزود: با تکمیل این سامانه ، بزرگترین بانک اطلاعاتی در زمینه مسکن به وجود می آید و می توانیم بر اساس آن برنامه ریزی دقیق تری برای بازار مسکن داشته باشیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شناسایی خانه های خالی محمود محمودزاده سامانه ملی املاک صراط خانه های خالی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس

سامانه خودنویس از ابتدای سال گذشته راه اندازی شد که از طریق آن متقاضیان و مستاجران خود می‌توانستند تمامی قراردادهای اجاره ای در حوزه املاک از جمله مسکن، مغازه و... را ثبت کنند که با راه اندازی این سامانه بسیاری از مردم ابراز خوشحالی کردند که با اجرای این طرح دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد و بساط گران فروشی در این بازار برچیده شد.

در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی این سامانه و همچنین با اتصال مشاوران املاک به این سامانه شاهد آن هستیم که حق الزحمه های نجومی که پیش از این توسط برخی از مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار افزایش یافته است و ما شاهد کاهش مشکلات بسیاری که پیش از این مستاجران با آن روبرو بودند هستیم. 

او گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه بساط سوداگری و دلالی از این بازار برچیده شده است و به زودی شاهد تحول خوبی در قیمت‌های بازار مسکن هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک