Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

شبکه «الحره» وابسته به وزارت خارجه آمریکا، شامگاه امروز (دوشنبه)، با سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با احتمال بسته شدن سفارت این کشور در بغداد گفت‌و‌گو کرد.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفت، با تهدیداتی «که‌ مردان و زنان خدمتگذار ما را در خارج از کشور هدف قرار می‌دهد»‌ مماشات نخواهیم کرد و «در اتخاذ هر گونه اقدامی که آن را برای حفظ سلامت افرادمان ضروری بدانیم، تردید نخواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند « مایک پامپئو »، وزیر خارجه آمریکا به « برهم صالح »، رئیس‌جمهور عراق گفته چنانچه حملات به تأسیسات آمریکایی متوقف نشود واشنگتن سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره قصد واشنگتن برای بستن سفارت خود در بغداد گفت که درباره گفت‌وگوهایی که پامپئو با برهم‌ صالح داشته اظهار نظر نمی‌کند.

او گفت: «به گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک وزیرخارجه با رهبران خارجی واکنش نشان نمی‌دهیم».

وی در ادامه اظهاراتش با ذکر این ادعا که گروه‌های وابسته به ایران،‌ سفارت آمریکا و دیپلمات‌های این کشور و... را هدف قرار داده‌اند، این گروه‌ها را «شبه‌نظامی»، «غیرقانونی» و «ثبات‌زدا» و «تهدیدی برای قانون و نظام عراق» به شمار آورد.

این ادعا در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حمله به کاروان خودروهای دیپلماتیک در بغداد، هرگونه حمله یا تعرض علیه ماموریت‌های دیپلماتیک را محکوم کرده بود و در عین حال، خواسته بود که حفاظت از اماکن دیپلماتیک در بغداد را تشدید کند (جزئیات بیشتر).

این اظهارات پس از آن است که برخی منابع خبری از جمله شبکه «الجزیره» اخیرا گزارش داده بودند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در دیدار با سران سه قوه این کشور خبر داده، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا، یکشنبه هفته گذشته، درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروان‌های نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده و گفته است:‌ «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

پس از انتشار این گزارش، منابع دیپلماتیک به شبکه خبری «المیادین» خبر دادند که قرار است آمریکا سفارت خود را در عراق ببندد و این تصمیم قطعی است

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مایک پامپئو برهم صالح بغداد وزارت خارجه آمریکا برهم صالح مایک پامپئو وزارت خارجه آمریکا سخنگوی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر