Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیب‌زمینی‌های سرخ شده و تنوری، ناجی باریستا‌ها هستند. درست در زمانی که یک مشتری گرسنه از راه می‌رسد و می‌خواهد که در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه کارش را راه بیندازد، کافه‌چی دست بکار می‌شود و یک بشقاب جادویی را روی میز می‌گذارد؛ بشقابی از سیب‌زمینی با طعم و ظاهری متفاوت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب راز تهیه سیب زمینی خوشمزه و فوق‌العاده را با شما درمیان می‌گذاریم. رازی که سرآشپز‌های فرانسوی آن را فاش کرده‌اند.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی خوشمزه

سیب زمینی متوسط چهار عدد
نمک به مقدار لازم
سیر دو حبه
جعفری تازه دو دسته
پنیر پارمسان ۵۰ گرم
کره پاستوریزه چهار قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون بکر دو قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از مرغ تندوری و کراکر نمکی و آویشن تا شکلات بونتی + تصاویر

طرز تهیه سیب‌زمینی خوشمزه

سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به شکل مکعب‌های سه سانتی خرد کنید و برای ۱۰ دقیقه در آب سرد بگذارید. در همین فاصله آب را در یک قابلمه بجوشانید و مقداری نمک در آب بریزید. سیب‌زمینی‌های شسته شده را روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شوند، پس آن‌ها را در آب جوش و شور بریزید. با این روش سیب‌زمینی‌ها قبل از سرخ شدن کمی می‌پزند و گذشته از آن، مقداری از نشاسته‌شان را از دست می‌دهند و به شکل بهتری سرخ می‌شوند.

برای پخت سیب زمینی روش‌های متفاوتی وجود دارد؛ می‌توانید سیب زمینی تنوری آماده کنید یا سراغ سیب زمینی کاراملی بروید. اما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه سیب‌زمینی فرانسوی را به شما آموزش دهیم. برای این کار مقداری روغن سرخ کردنی یا کره در تابه بریزید و سیب‌زمینی‌ها را در آن سرخ کنید. وقتی روی سیب‌زمینی‌ها طلایی شد، سیر رنده شده را به آن‌ها اضافه کرده و تفت دهید. سپس جعفری‌های خرد شده را اضافه کنید و حدود یک دقیقه در تابه بچرخانید.

سیب‌زمینی سرخ شده با سیر و جعفری را در یک ظرف مناسب ماکروفر بریزید. پنیر پارمسان رنده شده یا ریز خرد شده را لابه‌لا و روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. کمی روغن زیتون بکر را هم در صورت تمایل رویشان ریخته و ظرف را برای ۳۰ ثانیه در مایکروفر بگذارید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه تهیه سیب زمینی سیب زمینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، این فیلمساز تحسین شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام  «انزو» با نویسندگی مشترک «رابین کامپیلو» در اواخر امسال فیلمبرداری کند.

«ایزابل د لا پاتلیر» نماینده کانته، به رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد که این فیلمساز در پاریس و بر اثر بیماری درگذشت."

«کلاس درس» یک فیلم مستند-درام بر اساس کتابی نیمه خود زندگینامه از «فرانسوا بگودو» است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتاً غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند.

به گزارش اسکرین، آخرین فیلم این کارگردان «آرتور رمبو» بود، درباره نویسنده‌ای که به خاطر محتوای رسانه‌های اجتماعی تحریک‌آمیزش به دردسر می افتد. این فیلم در جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ نمایش داده شد. او همچنین فیلم «فاکس‌فایر: اعترافات یک دختر تبهکار» که در تورنتو ۲۰۱۲ رونمایی شد و فیلم «بازگشت به ایتاکا» که در سال ۲۰۱۴ در جسنواره ونیز انتخاب شد.

مرگ  «لوران کانته» شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است.  «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در X (توئیتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • حمایت از غزه برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد + فیلم
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی