Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:32:50 GMT

از صمیم قلب، از قلب‌تان مراقبت کنید

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۲۷۷

از صمیم قلب، از قلب‌تان مراقبت کنید

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در زمان بحران بیماری کووید - ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد؛ نه تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند، بلکه ممکن است به علت ترس، از دریافت مراقبت به موقع قلب خود خودداری کنند و این مساله اهمیت اقدامات امسال در خصوص بیماری قلبی عروقی را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهران احمدی اظهار کرد: روز جهانی قلب، امسال ۸ مهرماه مصادف با ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ با شعار "با تمام وجود ار سلامت قلب مراقبت کنید" و پیام اصلی "با تدبیر، اثرگذار و همدلی از سلامت قلب خود، خانواده و جامعه مراقبت کنید" برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی افزود: یکی از اعضایی که در بدن ما معنی واقعی زنده بودن دارد، قلب ما است، به طوری که افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، هنوز زنده هستند و امکان پیوند اعضای ایشان به دیگران امکان‌پذیر است لذا مراقبت از قلب، حیاتی‌ترین اقدام است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی، اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور ما است. سالانه ۱۷.۹ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند.

احمدی گفت: عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی شامل فشارخون، کلسترول و قندخون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا هستند.

وی بیان کرد: برگزاری روز جهانی قلب نقش بسیار مهمی در تغییر این عوامل خطر دارد. این روز، بزرگ‌ترین اقدام در جهت افزایش آگاهی جهانی برای بیماری قلبی و عروقی است و از زمان طرح آن از سال ۱۹۹۹، به سرعت رشد کرده و مشارکت و حمایت جهانی عظیمی را تجربه کرده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: این یک فرصت جهانی است که افراد می‌توانند برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده‌ها، جوامع و دولت‌ها برای اقدام فوری علیه بیماری‌های قلبی عروقی استفاده کنند. هر فردی در کاهش مرگ‌های زودرس و بار ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و ارتقای سلامت قلب و زندگی طولانی‌تر و با کیفیت بهتر نقش دارد.

وی گفت: در زمان بحران بیماری کووید - ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد؛ نه تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند، بلکه ممکن است به علت ترس، از دریافت مراقبت به موقع قلب خود خودداری کنند و این مساله اهمیت اقدامات امسال در خصوص بیماری قلبی عروقی را دوچندان می‌کند.

احمدی بیان کرد: هدف این روز این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند و از قلب با تدبیر، اثرگذاری و همدلی برای انتخاب‌های بهتر، برای گوش دادن به قلب‌شان، برای جامعه، افرادی که دوست‌شان دارند و خودشان، برای تشکر از کارکنان بهداشتی و درمانی و برای مشارکت استفاده کنند. این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت‌هایی است که باید در طول سال ادامه یابد.

وی گفت: ما نمی‌دانیم همه‌گیری جهانی کووید - ۱۹ در آینده چه بخشی از خدمات را در بر می‌گیرد، اما می‌دانیم که مراقبت از قلب‌مان همین الان مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: بنابراین در ۸ مهر (۲۹ سپتامبر) امسال، این پویش از دنیا می‌خواهد که "قلباً" به مبارزه با بیماری قلبی عروقی بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس قلب بیمارهای قلبی و عروقی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیماری قلبی عروقی سلامت قلب قلب خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!