Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک رسانه معروف ترکیه‌ای روز دوشنبه مدعی شده عربستان سعودی، ممنوعیت‌های تجارتی علیه ترکیه وضع کرده است.

روزنامه جمهوریت که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رسانه‌های ترکیه است گزارش داده فشارهای فزاینده روی تجار عربستانی برای عدم مراوده با ترکیه شکل دیگری به خود گرفته و به اعمال ممنوعیت‌های تجاری رسمی علیه ترکیه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جمهوریت در این گزارش به نقل قولی از مقام‌های عربستان سعودی یا بیانیه‌ای که چنین تصمیمی را اعلام کند، استناد نکرده، اما به نقل از تاجران ترکیه‌ای نوشته عربستان سعودی کالاهای ترکیه‌ای را نمی‌پذیرد و مقام‌های این کشور از چند ماه پیش اجازه ترخیص کالاهای ترکیه‌ای از مناطق مرزی یا فرودگاه‌ها را نداده‌اند.

روزنامه جمهوریت نوشته عربستان سعودی پانزدهمین بازار بزرگ صادرات برای ترکیه است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴.۹۶ میلیارد دلار بوده است.

روزنامه جمهوریت در تیتر مطلب خود نوشته است: «ممنوعیت تجاری عربستان سعودی علیه ترکیه امروز رسمی شد.» این روزنامه نوشته این ممنوعیت‌های تجاری از ماه اکتبر به صورت کامل اجرایی خواهند شد و همه کالاهای ساخت ترکیه را در بر خواهند گرفت.  

یک تاجر ترکیه‌ای که خواسته نامش فاش نشود گفت: «مشتری‌های ما به محصولات ترکیه‌ای عادت کرده‌اند و از آنها رضایت دارند، اما الان دیگر نمی‌توانند این محصولات را بخرند.»

روزنامه جمهوریت نوشته این تحریم‌ها به صورت غیررسمی از دو سال پیش اعمال شده‌اند که دلیل آن تا حد زیادی تنش‌های ایجادشده در روابط ریاض-آنکارا به دلیل ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بوده است.

جمال خاشقچی ۵۹ ساله مهرماه سال ۱۳۹۷  برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما بعداً مشخص شد که او توسط عوامل وابسته به حکومت ریاض به قتل رسیده و جسدش تکه تکه شده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقچی به ساختمان کنسولگری ۱۵ مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

ترکیه به شدت اقدام عربستان سعودی را محکوم کرد.

پربیننده ترین ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد ایران آمریکا اتاق مذاکره را منفجر کرد معرفی یک ارز جذاب برای سرمایه گذاری بین ایران و آمریکا مذاکره‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه عربستان سعودی جنگ تجاری جمال خاشقچی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت روزنامه جمهوریت عربستان سعودی علیه ترکیه ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه