Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تداوم روند قطع اشتراک آب، برق و گاز مدارس در این استان بخاطر انباشت بدهی اشاره و بیان کرد: پایان دادن به این وضعیت نیازمند اصلاح الگوی مصرف و همکاری شرکت‌های ارائه حاملهای انرژی است.

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار کرد :  از ابتدای سال تحصیلی جاری به دلیل بدهی مالی به شرکتهای خدماتی، اشتراک آب، برق و گاز چندین مدرسه در این استان قطع شده که با رایزنی و اقدامات مقطعی، دوباره وصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بدون اشاره به تعداد این مدارس ادامه داد: این در حالی است که در "قانون بودجه‌کل کشور" تصریح شده است مصرف آب، برق و گاز مدارس با رعایت "الگوی مصرف" رایگان بوده و آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آنها معاف است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عامل ایجاد مشکل را الگوی تعیین شده میزان مصرف آب، برق و گاز برای مدارس اعلام و بیان کرد: این الگو که هم‌اینک مبنای صدور قبض‌های هزینه انرژی مصرفی مدارس می‌باشد، بطور مستقیم از سوی شرکتهای خدمات‌رسان تعیین شده است.  وی گفت: "الگوی مصرف انرژی مدارس" را در حالی شرکتهای خدمات‌ دهنده مشخص کرده‌اند که می‌بایست کمیته مشترکی از نمایندگان آموزش و پرورش و شرکتهای خدماتی این الگو را تعیین کند زیرا الگوی مصرف کنونی برای هیچ مدرسه‌ای قابل رعایت و اجرا نیست. خدابنده افزود: میزان تعیین شده مصرف آب در قالب الگوی کنونی برای مدرسه‌ای با ۴۰۰ دانش‌آموز آنقدر کم است که به هیچوجه قابل اجرا و رعایت نیست و همین باعث شده میزان مصرف و رقم قبوض آب مدارس از حد تعیین شده در این الگو بالاتر رود. وی ادامه داد: با این الگو هیچ مدرسه‌ای امکان استفاده از معافیت در پرداخت قبوض را پیدا نمی‌کند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن زمانی برای هر مدرسه حق انشعاب آب، برق و گاز پرداخت شده که تعداد دانش‌آموزان آن بسیار کمتر از اکنون بوده است لذا میزان الگوی مصرف بر اساس شمار اعلامی اولیه تعیین گردیده است. وی افزود: این آمار که مربوط به گذشته و جمعیت کمتر دانش‌آموزان در مدارس بوده نیز نیازمند اصلاح و به‌روزرسانی است.  خدابنده ادامه داد: بدهی کنونی آموزش و پرورش استان در این زمینه ۱۵۰ میلیارد ریال است که امیدواریم بتوان در قالب اقدام مشترک با همکاری شرکتهای آب، برق و گاز این وضعیت را اصلاح کرد. وی گفت: همچنین لازم است الگوی مصرف انواع انرژی برای مدارس مختلف در مناطق کوهستانی، گرمسیری و کویری با اخذ نظر آموزش و پرورش به‌روزرسانی شده و مطابق شرایط واقعی تعیین گردد.  منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس مصرف انرژی پرورش خراسان رضوی آموزش و پرورش مدیرکل آموزش الگوی مصرف تعیین شده برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا در این مراسم سید محمد طباطبایی معاون وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعریف منظومه جدیدی در وزارت آموزش پرورش با عنوان پرورش فراگیر، گفت: در این منظومه سه شعار محوری ایمان، امید و خردورزی و خودباوری و نشاط دنبال می‌شود.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح آثار ایشان، هفته معلم را به معلمان مدارس ایرانی مستقر در ترکیه تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم