Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در این پیام افزوده است: تلاش در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی و انگ زدایی از این ناشنوایان گام نخستین و بنیادین این حرکت جمعی است.

وی در این پیام با تاکید بر تلاش همه جانبه برای احیای حقوق افراد با اختلالات شنوایی آورده است: آنان که با دستانی گویا سخن می گویند و با ذره ای از باقیمانده شنوایی خود، به آوای هستی گوش جان می سپارند،  هر دو آیتی از سپاسگزاری پروردگارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که با گره زدن تلاش خود به همت خانواده ها و مربیان، اندیشه افراد با اختلالات شنوایی را بر ناهمراهی های زبان و گفتار خود بر می نشانند و با افتخار، شیوایی کلامشان را در منظر مردمان به جلوه می گذارند.

رئیس بهزیستی کشور در این پیام افزود: بار دیگر روز جهانی ناشنوایان فرا رسید تا با همسویی گام ها و همصدایی نواهای وحدت بخش، مسیر برابر سازی فرصت‌ها و توانمند سازی افراد با اختلالات شنوایی تداوم یابد تا کشور عزیز ما، تلاش برای احیاء حقوق این عزیزان را به عنوان برگ سبزی در کارنامه پرافتخار خود ثبت کند.  تلاش همه جانبه برای احیای حقوق افراد با اختلالات شنوایی، که به عنوان شعار امسال روز جهانی ناشنوایان بر آن تاکید شده است پیامی است آگاهی بخش که خط مشی حرکت های جهانی در مسیر توانمند سازی و ارتقاء کیفیت زندگی این افراد را ترسیم می کند.

قبادی دانا ادامه داد: این حرکت ها نه تنها در قالب پیام های آگاهی بخش بلکه بیش از هر چیز در چارچوب اقدامات دستگاه های اجرایی، نهاد های قانونگذاری و نظارتی به شکل گیری عزم ملی در تامین حقوق افراد ناشنوا و کم شنوا نمایان می‌شود.  سازمان بهزیستی همسو با تلاش های سایر دستگاه ها در چارچوب قانون حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون حقوق این افراد، تلاش کرده تا خدماتی را متناسب با نیاز های واقعی افراد با اختلالات شنوایی ارائه کند که از جمله آنها می توان به ارائه خدمات تخصصی در قالب مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی و همراهی و توانمندسازی این کودکان تا ترخیص موفق به مدارس عادی، ارائه خدمات تخصصی در کلینیک های توانپزشکی، تهیه و توزیع سمعک و باطری، تامین کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تامین کمک هزینه شهریه دانشجویی و دانش آموزی اشاره کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پر واضح است که توانمند سازی افراد ناشنوا و کم شنوا و تلفیق اجتماعی آنان مستلزم توجه روز افزون تمامی آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است و تلاش در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی و انگ زدایی از این عزیزان گام نخستین و بنیادین این حرکت جمعی است.
قبادی دانا با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان از تلاش های ارزشمند صورت پذیرفته از سوی انجمن های فعال در حیطه ناشنوایان، مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی و خانواده‌هایی که ظرفیت عشق ورزیشان به کودکان خود را تا بی نهایت گسترده ساخته اند و از پرسنل تلاشگر بهزیستی از صف تا ستاد قدردانی کرد.

برچسب‌ها وحید قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت روز جهانی ناشنوایان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحید قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت روز جهانی ناشنوایان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور وحید قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت روز جهانی ناشنوایان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور سازمان بهزیستی کشور روز جهانی ناشنوایان حمایت از حقوق قبادی دانا حقوق افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان کلکسیونی از مشکلات استان و شهرستان را دارد که حل آن نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدعلی احمدی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره با مردم، روحیه مردمی استاندار را تجلی کرده و موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه می‌شود و اقدامات انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار در ادامه با اشاره به گستردگی مشکلات اصفهان، خاطرنشان کرد:این سومین سفر منطقه‌‌ای استاندار به شهرستان اصفهان بود و قرار است که استاندار در روزها و هفته‌های آینده از سایر مناطق مرکزی و نقاط حاشیه‌ای اصفهان بازدید به عمل آورند و بر همین اساس مشکلات و مسائل این مناطق احصا و ظرفیت‌ها شناسایی شده و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات و ظرفیت‌های اصفهان اشاره کرده و گفت: اصفهان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی زیادی دارد که در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کند اما چالش‌ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از آنها مختص اصفهان هستند و بسیاری از شهرستان‌های استان مشکلات مربوط آلودگی هوا، فرونشست، ترافیک و مسائل مربوط به جمعیت شهری را ندارند اما در اصفهان این مشکلات بسیار پررنگ بوده و رفع آن نیازمند اهتمام جدی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مشکلات اصفهان کلکسیونی مشکلات استان و خود شهرستان است، گفت: حل این مشکلات نیاز مند توجه ویژه‌ای است؛ همان طور که در سطح کشور استان اصفهان را به عنوان استان برخودار می‌شناسند متاسفانه در سطح استان تصور می‌شود که شهرستان اصفهان یک شهرستان برخوردار است درحالی آمارهای ما خلاف این مهم را نشان می‌دهند و انتظار داریم که این موضوع به شکلی حل شود.

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

وی افزود: علاوه بر این برخی از ادارات کل به دلیل حجم و گستردگی کار، نسبت به مسائل شهرستان غفلت می‌کنند و این غفلت‌ها بیشتر از سمت دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که اصلا در شهرستان نمایندگی ندارند و بهبود ساختار‌های ناکافی در سطح شهرستان مستلزم تدابیر ویژه است.

فرماندار یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان، 82 روستا زیرمجموعه یک بخشداری هستند درحالی که متوسط روستای یک بخشداری در سطح استان و سایر نقاط کشور، حدود 20 روستاست و باید بدانیم که جمعیت برخی از روستاهای ما معادل جمعیت سایر شهرهای استان است و بهبود ساختار‌های اداری و نیروی انسانی در شهرستان، نیازمند پیگیری‌های مجدانه است.

وی ادامه داد: اعتبارات و بودجه‌‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد، با توجه به میزان مشکلات و جمعیت کافی نیست و در این زمینه نیز نیازمند پیگیری‌های ویژه هستیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان