Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: رگه‌ای بودن، عیار پایین و عدم اکتشاف کامل عامل تعطیلی معادن مس زنجان است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ معدن مس در استان زنجان وجود دارد که استخراج اسمی این معادن ۲۲۰ هزار تن و ذخیره قطعی آن‌ها ۲۴۰ هزار تن است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه ۸۱ هزار میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بخشی از معادن مس استان به دلیل رگه‌ای بودن، عیار پایین و عدم اکتشاف کامل تعطیل است. معادن مس استان بیش از هر چیز نیاز به یک سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف به صورت سیستماتیک و انجام حفاری عمیق است تا بر اساس آن در خصوص سرمایه‌گذاری در استخراج و فرآوری تصمیم‌گیری شود.

این مسئول در رابطه با اشتغال‌زایی صورت گرفته در این زمینه، ادامه داد: اشتغال‌زایی ایجاد شده در این معادن ۱۱۵ نفر است ولی استفاده کامل از پتانسیل‌ها می‌تواند ظرفیت اشتغال در حوزه معدن به خصوص معادن مس را افزایش دهد.

فغفوری تصریح کرد: طی سه ماهه اول امسال، ۱۳ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشت. در راستای اجرای سیاست دولت مبنی بر فعال‌سازی معادن و صنایع غیرفعال، ۱۳ معدن غیرفعال و قابل توسعه در استان احیا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در این راستا سازمان صمت استان، اقدام به رصد مشکلات معادن کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آن‌ها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضان نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه معدن، قریب به ۷۰ معدن غیرفعال داریم که برخی از آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و حال، وزارتخانه باید به سمت ایجاد معادن با وسعت بالا حرکت کند تا فرد بتواند اکتشافات جدیدی انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع غیر فعال زنجان معدن مس استان زنجان معادن مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار چالدران در جلسه  شورای پدافند غیر عامل گفت: این طرح با هدف رعایت کردن  اصول پدافند غیر عامل  و خدمات رسانی نانوائی ها به هنگام قطع گاز   و پیشگیری از تعطیلی  در زمان بروز حوادث احتمالی  اجرا می شود .

عبدالله نژاد با بیان اینکه در فاز اول  اجرای این  طرح از مجموع ۱۰۰واحد نانوایی شهرستان ۳۰درصد آن به سیستم ۲گانه‌سوز مجهز  خواهند شد افزود: مابقی نانوایی ها نیز بتدریج در ردیف اجرای این طرح قرار خواهند گرفت .

وی گفت : مجهز شدن نانوایی ها به سیستم موتور برق از جمله دیگر برنامه های پیشگیرانه در خصوص تعطیلی نانوانی ها می باشد.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران