Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای سازمان‌های پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی و مشاوره، تفاهم نامه همکاری در حوزه های ارتقای تاب آوری روانشناختی به ویژه در مقابله با تهدیدات و رخدادهای CBRNE امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان پدافند غیرعامل کشور، رؤسای سازمان‌های پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی و مشاوره، تفاهم نامه همکاری در حوزه های ارتقای تاب آوری روانشناختی به ویژه در مقابله با تهدیدات و رخدادهای CBRNE امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست با تاکید بر اینکه ما به دنبال دستیابی به یک طرح جامع پدافند روانشناختی هستیم، تاکید کرد: امروزه دشمنان با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از متدولوژی روانشناختی، یک جنگ شناختی تمام عیار را به راه انداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف این عملیات تغییر فکر، ذهن و دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است، خاطرنشان نمود: سازمان پدافند غیرعامل کشور در رویکرد جدید خود در تلاش است تا با ورود به حوزه‌های اجتماعی بسترهای اجرای مأموریت خود در زمینه ارتقای پایداری ملی و مدیریت بحران را تسهیل کند.

سردار جلالی با بیان اینکه نمونه بارز اهمیت و نقش اثرات روانشناختی و تاب آوری روانی جامعه را در مورد پیشگیری و درمان بیماری کرونا شاهد بودیم، تصریح کرد: برای مدیریت بحران کرونا، تاثیر کارکردی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ۷۰ تا ۸۰ درصد و تاثیر اقدامات درمانی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. این نشان می‌دهد که باید بیش از پیش تمرکز ما به اصلاح الگوی‌های بهداشتی در سبک زندگی جامعه باشد که این مهم نسبت مستقیمی با بهداشت روان دارد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور ادامه داد: اینجا میزان بالای اثرگذاری روانشناسان در بخش تغییر رفتار و اصلاح سبک زندگی به خوبی قابل مشاهده است. در واقع اضطراب و استرس ناشی از کرونا ضمن آنکه می‌تواند موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها شود، عامل مهمی برای سخت‌تر شدن مسیر مقابله با تهدیداتی این ویروس از جمله بی‌تفاوتی نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه است.

سردار جلالی تصریح کرد: از همین رو یکی از محورهای تفاهمنامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی به طراحی الگوی مفهومی مقابله بهداشتی با کرونا با تاکید بر نقش آموزش‌های عمومی روانشناختی از طریق رسانه‌ها اختصاص دارد.

**اعلام آمادگی سازمان روانشناسی برای ارتقای تاب‌آوری و سلامت روانی مردم

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اینکه قانون تشکیل این سازمان در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، افزود: این سازمان دارای ۳۲ هزار نفر عضو می باشد که از این تعداد ۷ هزار تن دارای پروانه فعالیت هستند.

محمد حاتمی تاکید کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آمادگی همکاری همه جانبه در حوزه ارتقای تاب آوری و سلامت روانی مردم با سازمان پدافند غیرعامل کشور را داراست.

وی با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا نیاز به ابزار و رویکردهای روانشناسی را در حل مسائل دو چندان کرده است، گفت: با توجه به اضطراب و چالش های روانی که شیوع این ویروس پدید آورده است ضرورت دارد تا ابعاد روانشناختی مسئله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است هدف اصلی این تفاهمنامه همکاری در مصون‌سازی و افزایش تاب آوری روانی جامعه در برابر انواع تهدیدات، حوادث و رخدادها و پیامدهای روان شناختی بویژه در تهدیدات و رخدادهای CBRNE است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور نظام روانشناسی و مشاوره نظام روانشناسی ارتقای تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی