Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@00:51:42 GMT

افزایش وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۷۱۵

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: در سال تحصیلی پیش رو وام‌ها به لحاظ مبلغ تقویت شدند، وام تحصیلی که از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود به ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی از ۱۵ مهر آغاز می‌شود و فرایند ثبت نام وام‌های دانشجویی طی چند روز آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الیاس منیری درباره آغاز ثبت نام وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی از ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید دانشجویان می‌توانند در ۵ نوع وام تحصیلی، شهریه، ضروری، مسکن و ویژه دکتری ثبت نام کنند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: نظام پرداخت و باز پرداخت وام‌های دانشجویی متحول شده و از سال تحصیلی جدید تغییر خواهد کرد، در گذشته حدود ۲۱ نوع وام وجود داشت که به ۵ گروه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هیچ وامی حذف نشده و در عمل چند وام ذیلِ یک رویداد و یک عنوان قرار گرفته اند، افزود: بخشنامه ثبت نام وام‌های دانشجویی و فرایند آن طی چند روز آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

 مبالغ وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش یافت  در سال تحصیلی پیش رو وام‌ها به لحاظ مبلغ تقویت شدند، وام تحصیلی که از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود به ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین در سیستم جدید وام شهریه که از وام‌های پرتقاضا و پر استقبال صندوق رفاه است و در گذشته در مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته سه میلیون و پانصد هزارتومان بود تا پنج میلیون افزایش داشته است.

وام ضروری نیز قبلا یک میلیون تومان بوده که در حال حاضر به صورت رویداد در موارد خاص از ۳ میلیون تا ۵ میلیون پرداخت می‌شود.

همچنین وام مسکن متاهلان در تهران از ۱۰ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است و در کلان شهر‌ها تا ۲۰ میلیون و در سایر شهر تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای وام تحصیلی پیش‌بینی شده است. برچسب ها: وام دانشجویی ، وزارت علوم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وام دانشجویی وزارت علوم میلیون تومان افزایش یافت ثبت نام وام های دانشجویی سال تحصیلی جدید صندوق رفاه وزارت علوم وام تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟