Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بزرگترین شبکه‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در آمریکا مورد هجوم یک باج افزار قرار گرفته و از همین رو صدها بیمارستان در این کشور فلج شده اند.

آن دسته از بیمارستان‌های آمریکا که از خدمات شرکت یو اچ اس یا Universal Health Services استفاده می‌کنند به علت تسخیر رایانه‌هایشان با باج افزاری موذی امکان ارائه هرگونه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یو اچ اس یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی آمریکاست و درآمد سالانه آن در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۱.۳۷ میلیارد دلار بوده است. این مشکل ابتدا با غیرممکن شدن دسترسی به رایانه‌های مورد پشتیبانی یو اچ اس در برخی بیمارستان‌ها آغاز شد و سپس با راه اندازی مکرر رایانه‌ها و قفل شدن آنها و نمایش پیام‌های هشدار دریافت باج ادامه یافت.

یو اچ اس ضمن تأیید وقوع این مشکل، علت آن را موضوعات امنیتی عنوان کرده است. این شرکت مدعی شده به علت این حمله باج افزاری اطلاعات بیماران یا کارکنان بیمارستان‌های مختلف در دسترس هکرها قرار نگرفته است. یو اچ اس هر سال به امور بیش از ۳.۵ میلیون بیمار در بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در آمریکا و انگلیس رسیدگی می‌کند.

برخی کارکنان بیمارستان‌های آسیب دیده به این علت می‌گویند مجبور شده‌اند به استفاده از قلم و کاغذ روی بیاورند و قادر به دسترسی به پرونده دیجیتال بیماران نیستند. همچنین دسترسی به سوابق درمان، انجام آزمایش‌های مختلف و غیره در این بیمارستان‌ها ناممکن شده است. این حمله باج افزاری موجب شده تا بیماران بدحال و دارای شرایط اضطراری به بیمارستان‌های اطراف منتقل شوند.

باج افزار عامل این حمله Ryuk نام دارد و تمامی فایل‌های ذخیره شده بر رایانه‌های بیمارستان‌های مذکور را رمزگذاری کرده تا بدون پرداخت هزینه به هکرها قابل دسترسی نباشند. پیش از این موارد مشابه این نوع حمله در بیمارستان‌های کشورهای دیگری مانند آلمان رخ داده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باج افزاری یو اچ اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی