Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسعود منصور روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها حفاظت از عرصه‌های ملی است، در کنار حفاظت فیزیکی و برخوردهای قضایی و قانونی با متعرضان به عرصه‌های ملی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه‌های منابع طبیعی که به طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها به وجه فنی در حفاظت از عرصه‌های ملی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته است تا فعالیت‌های منابع طبیعی به صورت ضابطه‌مند انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال جهش تولید ۹ محور کاری با عنوان "طرح ۹ در ۹۹" تدوین و به همه ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است که با برنامه‌ریزی و اجرای این طرح‌ها اقدامات سازمان جنگل‌ها از سرعت قابل توجهی برخوردار می‌شود.

منصور از هدف گذاری اجرای طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون  و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور خبر داد و گفت: این‌میزان به ۴۰‌میلیون هکتار هم افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها اجرای طرح‌هایی نظیر توسعه جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی است.

منصور با اشاره به اینکه توسعه جنگل کاری اقتصادی در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور تاکید کرد: در این طرح از گونه‌های مختلف مثمر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: طرح زراعت چوب نیز در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان ایلام طرح‌های آبخیزداری به میزان ۱۳ هزار هکتار به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای اولین بار در کشور در سال جاری آماده بهره برداری شده است.

منصور بیان کرد: قرار است هفته‌ای ۴۸ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در کشور به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها ایلام یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام منابع طبیعی ایلام منابع طبیعی اخبار کنکور هزار هکتار از اراضی سازمان جنگل ها منابع طبیعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، علیرضا ابوالحسنی گفت:با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود و خسارتی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری شمال کرمان نداشتیم.

وی با اشاره به وجود 10.6 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز در شمال استان کرمان، اظهار داشت: از این میزان 2.7 میلیون هکتار آن دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی است و در حوزه‌هایی که مطالعه تفصیلی داشته باشیم امکان اجرای طرح‌های آبخیزداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 8 هزار سازه آبخیز در نزدیک به 1.8 میلیون هکتار حوزه آبخیز شمال استان کرمان که دارای مطالعات تفصیلی بودند، احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته در استان نزدیک به 207 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها مدیریت شده است، ادامه داد: با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت سیلاب‌ها، نزدیک به 90 میلیون تن کنترل فرسایش خاک را داشتیم، گفت: با این اقدامات مانع از دسترس خارج شدن خاک و خسارت به مناطق پایین دست شدیم و بارندگی‌های اخیر در شمال استان کرمان خسارت و مشکلی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری مشاهده نکردیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی