Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰ میلیون تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور انجام شده است و بیش از ۹ میلیون کالای غیر کانتینری و اساسی در انبار‌های بنادر موجود است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: محمد راستاد درخصوص میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۱۴ تن میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور بوده است که از این میزان ۱۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۴ تن واردات کالا‌های غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ تن صادرات غیر نفتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در این بازه زمانی ۸۰۵ هزار و ۷۶۹ TEU (واحد اندازه گیری ظرفیت کانتینر) بوده است و میزان موجودی انبار‌های بنادر کشور از همین نظر ۹۵ هزار و ۵۳۲ TEU است.

وی درباره میزان موجودی انبار‌های بنادر کشور از حیث کالا‌های غیر کانتینری و کالا‌های اساسی نیز گفت: هم اکنون شش میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۴۰ تن کالا‌های مختلف غیر کانتینری و سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۴ تن کالای اساسی در انبار‌های بنادر موجود است و معمولا در بازه‌های زمانی مختلف میزان موجودی انبار‌های بنادر بین دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

راستاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی اوقات کالا‌های وارداتی در بنادر می‌ماند و تخلیه نمی‌شود، گفت: در لحظه ورود کشتی‌ها و تخلیه محموله‌ها و انتقال آن‌ها به انبار‌های بنادر تاخیر و کندی وجود ندارد و این فرآیند با حداکثر سرعت ممکن و بالاترین نرم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واردکنندگان تعمدا و برای گران شدن محصولی، کالای خود را در بنادر نگه نمی‌دارند، تاکید کرد: در تخلیه کالا‌ها از بنادر و بارگیری آن‌ها به استان‌های مختلف نیز باید مکانیسمی اندیشیده شود تا با سرعت بیشتری این اتفاق بیافتد، اما رویه نسبتا متعادلی در این زمینه وجود دارد و به محض خروج محموله‌ها ورود و تخلیه آن‌ها را داریم. از سوی دیگر همه دستگاه‌های متولی تلاش می‌کنند تا حداکثر سرعت ممکن در تخلیه این کالا‌ها و توزیع مویرگی آن در کشور اتفاق بیافتد و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: مدیریت تنظیم بازار و ارز آوری؛ مطالبه مجلس از وزیر پیشنهادی صمت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخباراقتصادی بنادر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنادر تخلیه و بارگیری انبار های بنادر بنادر کشور کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران