Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:03:24 GMT

۵۰ درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته نکردند!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۳۵۱

۵۰ درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته نکردند!

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری، گفت: فرآیند انتخاب رشته داوطلبان از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه شروع شد و مقرر بود ساعت ۲۴ روز، یک‌شنبه ششم مهر به پایان برسد که به دلیل در نظر گرفتن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته نشده بودند و همچنین به دلیل اعمال اصلاحات در دفترچه انتخاب رشته و اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید این مهلت مجددا تا ساعت ۲۴ دوشنبه، ۷ مهر تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان سنجش درباره آمار نهایی انتخاب رشته در کنکور سراسری، اظهار کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز شده  ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر اقدام به انتخاب رشته کردند. بر این اساس فقط ۴۶.۳۳ درصد از کل مجاز شدگان اقدام به انتخاب رشته کردند.  

او در ادامه گفت: کنکور سراسری از ۲۹ مرداد آغاز شده و ۱ شهریور با شرکت یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب به پایان رسید. نتایج اولیه مجاز شدگان برای انتخاب رشته ۳۱ شهریور اعلام شد.  

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: نتایج نهایی پذیرفته شدگان برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته اول آبان اعلام می‌شود.  

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش اضافه کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو از طریق کنکور ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است که از این میزان، تعداد ۱۱۱ هزار و ۹ ظرفیت به دوره‌های روزانه اختصاص دارد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه افزود: پس از اعلام نتایج نهایی کنکور درهفته اول آبان ۹۹  امکان تغییر رشته قبولی، در بین مجموعه رشته‌هایی که انتخاب شده است، وجود ندارد.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: ظرفیت پذیرش رشته هنر برای دانشگاه‌ها ۶ هزار و ۲۴ نفر، رشته ریاضی ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر، انسانی  ۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر، رشته زبان‌های خارجی ۴ هزار ۱۸۴ نفر و ظرفیت دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید برای رشته‌های مختلف علوم تجربی ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است.

او در ادامه افزود: اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص مثل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌هایی که مصاحبه دارند، ۱۳ مهر اعلام می‌شود و کارنامه نهایی هفته دوم آبان ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.  

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبانی که متقاضی شرکت در دوره‌های بدون کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند تا ۱۴ مهر فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. بر اساس آخرین آمار ۲۲۵ هزار و ۴۳۰ نفر تاکنون در دوره‌های بدون آزمون مبتنی بر سوابق تحصیلی دیپلم شرکت کرده اند.

گفتنی است؛ بعد از اعلام نتایج کنکور در هفته اول آبان ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها به صورت مجازی آغاز می شود و دانشجویان جدیدالورود به احتمال زیاد از هفته اول آبان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده را شروع می‌کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انتخاب رشته هفته اول آبان سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد

به گزارش حوزه سایر رسانه‌های خبرگزاری تقریب، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳