Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همزمان با هفته بیست‌ودوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، نخستین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث سه واحد بخار در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت هر یک از این واحدها 160 مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش 480 مگاواتی توان تولید برق مجموعه، سالانه حدود 783 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و راندمان نیروگاه به حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت.

نصب نیروگاه خورشیدی و سامانه پایش آنلاین مصرف انرژینیروگاه‌های خورشیدی استان اصفهان تا 100 کیلووات افزایش می‌یابدکرونا در فعالیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر وقفه ایجاد نکرد/ 2 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شد

واحدهای بخار نیروگاه ارومیه در قالب قراردادهای بیع‌متقابل در حال ساخت هستند و مکانیزم بازگشت‌ سرمایه آن‌ها از محل سوخت صرفه‌جویی خواهد بود؛ بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث بخش بخار نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل‌ترکیبی کرده و پس از بهره‌برداری واحد‌ها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌شود.

بر ‌اساس گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، امسال در قالب قرادادهای بیع‌متقابل چهار واحد بخار 160 مگاواتی در نیروگاه‌های پرند، عسلویه، فردوسی و ارومیه مجموعا به ظرفیت 480 مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مجموعا 960 مگاوات واحد بخار جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه ارومیه بخار نیروگاه واحد بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت