Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:15:06 GMT

۴۰ واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان ری پلمب شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۵۹۰

۴۰ واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان ری پلمب شد

زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲۷ واحد در بخش خاوارن، ۱۱ واحد در بخش مرکزی و ۲ واحد نیز در بخش های قلعه نو و حسن آباد فشافویه فعالیت می کردند که تمامی این موارد توسط اداره محیط زیست و بخشداری ها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه مراکز تفکیک پسماند با جمع آوری مقادیر زیادی از زباله‌های مختلف از جمله پلاستیک، فلزات مختلف، کاغذ و مقوا باعث آلودگی آب و خاک می شوند، افزود: صاحبان این واحدهای غیر مجاز در ساعات شب اقدام به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم‌های مس و آهنی می‌کنند که این امر موجب آلودگی شدید هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی ادامه داد: شیرابه‌های زباله‌ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه می شوند که اداره محیط زیست شهرستان ری با همکاری بخشداری و نیروی انتظامی به شدت با این مراکز برخورد می کند.

این مسئول اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در شهرستان ری را نزدیکی به مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و افزود: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

عبادتی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص ساماندهی واحدها جمع آوری پسماندهای پلاستیکی ۲ هدف اصلی را دنبال می کند اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و دوم اینکه تمامی پسماندهای با همکاری مسئولان مجتمع آراد کوه در داخل آن جمع آوری و بازیافت شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان را کانون اصلی آلودگی هوا و محل جمع آوری و بازیافت انوع پسماندهای پلاستیکی و فلزی کرده است.

برچسب‌ها شهرستان ری مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران شهرستان ری مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اخبار کنکور شهرستان ری جمع آوری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند