Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@04:36:42 GMT

سفارت آمریکا در بغداد بسته نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۲۴۷

سفارت آمریکا در بغداد بسته نمی‌شود

به گزارش تسنیم، «ساموئل وربرگ» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با شبکه کردی زاگرس گفت که دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای حمایت از سفارت و هیئت‌های دیپلماتیکش را به‌کار خواهد بست.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سفارت آمریکا در بغداد تأکید کرد که علی‌رغم چالش‌ها آمریکا به روابط خوب خود با عراق ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا چند روز اخیر بازی سیاسی و فشار رسانه‌ای گسترده‌ای را به‌راه انداخته طی آن مقامات عراقی را تهدید کردند که در صورت عدم اقدام برای جلوگیری از حملات راکتی به مقر سفارت این کشور در عراق سفارت خود را در بغداد تعطیل می‌کنند.

شبکه خبری المیادین پیش از این به نقل از منابع دیپلماتیک در عراق گزارش داد طرف آمریکایی به هم‌پیمانانش اطلاع داده که تصمیم برای بستن سفارت این کشور در بغداد نهایی است. این منابع افزودند آمریکا اعلام کرده ممکن است پس از بازنگری از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

خشم مردم عراق از ادامه حضور نظامیان آمریکایی و بی‌اعتنایی واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

اقدامات غیرقانونی سفارت آمریکا همچون آزمایش سامانه موشکی و به صدا در آوردن آژیر خطر در منطقه الخضراء، داد مردم پایتخت عراق را درآورده است.

سفارت آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای به ساکنان مناطق اطراف در بغداد هشدار داده است که طی دو روز آینده چندین آزمایش و اقدامات اضطراری انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است صدای آژیر خطر و هشداردهنده‌ها هنگام برگزاری این رزمایش به ساکنان اطراف سفارت خواهد رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجلس سنای آمریکا روز گذشته، بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری حمایت از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. این بسته هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

اکنون پس از تصویب این بسته در سنا، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز این قانون را امروز چهارشنبه امضا خواهد کرد.

به نوشته این شبکه خبری، تصویب این بسته پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این بسته، گفت: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این بسته شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این بسته در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

شومر نیز در بخش دیگری از سخنانش پس از تصویب این بسته در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد