Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:02:19 GMT

توصیه گورباچف به آمریکا در رابطه با روسیه

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۴۹۸

توصیه گورباچف به آمریکا در رابطه با روسیه

"میخائیل گورباچف" با ابراز نگرانی درباره آغاز یک مسابقه تسلیحاتی جدید، گفت: برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باید فوراً با "پوتین" دیدار کرده و مذاکرات برای یافتن راه خروج از سردی کنونی روابط، آغاز شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "میخائیل گورباچف" نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق معتقد است که برنده انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، هر کس که باشد، باید فوراً با "ولادیمیر پوتین" رهبر روسیه دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گورباچف ​​89 ساله با اشاره به دیدار خود با "رونالد ریگان" در سال 1986 که در نتیجه آن پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر (که آمریکا در سال 2019 از آن خارج شد)، منعقد گردید، ابراز اطمینان کرد که مقامات مسکو و واشنگتن باید بار دیگر چنین دیدار تاریخی را تکرار کنند.

به گفته وی، در حال حاضر وضعیت بسیار نگران کننده‌ای در جهان ایجاد شده و خطر یک مسابقه تسلیحاتی جدید بسیار زیاد است.

گورباچف افزود: «اوضاع بسیار نگران کننده است. نتیجه انتخابات در آمریکا هر چه باشد، ما باید گفت‌وگوهای دوجانبه را از سر بگیریم تا از وضعیت منجمد کنونی خارج شویم. ما به انگیزه‌ای جدی از روسای جمهوری هر دو کشور نیاز داریم.»

این سیاستمدار کهنه کار با اشاره به اینکه در دهه 80 روابط روسیه و آمریکا از حال حاضر هم بدتر بود، ولی به لطف اعتماد و تفاهم، یافتن راهی برای خروج از آن وضعیت امکان پذیر شد، نسبت به امکان آغاز یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای بین روسیه و آمریکا، به  تاوجه به برنامه‌های ایالات متحده برای تولید سلاح‌های هسته‌ای جدیدی که آستانه استفاده از آنها را کاهش می‌دهد، هشدار داد.

نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی ابراز نگرانی کرد، آنچه اکنون در حال اتفاق افتادن است، احیا کننده نظریه آمادگی برای یک جنگ جهانی جدید است.

گورباچف: سیاست ترامپ در عرصه خلع سلاح، برای کل جهان خطرناک استگورباچف: جهان در حال تجربه یک بحران بسیار جدی است

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

به گزارش ایسنا، کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفت: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

پیشتر گزارشاتی در خصوص لغو دیدار احتمالی بایدن و اردوغان در برخی رسانه‌های ترکیه منتشر شده بود؛ اگرچه رسانه‌ها در روز چهاشنبه گزارش دادند که آنکارا تاکنون از واشنگتن پیغامی مبنی بر لغو بازدید از پیش برنامه‌ریزی شده اردوغان از آمریکا در تاریخ 9 مه دریافت نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد