Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:49:36 GMT

مراکز خرید ضایعات بدون پروانه کسب پلمپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۵۸۴

مراکز خرید ضایعات بدون پروانه کسب پلمپ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر،  علی دادگر صبح سه شنبه در در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستی کاهش سرقت در خراسان‌جنوبی می‌توانیم از کمک نیروهای بسیج با توجه به گشت‌هایی که دارند، استفاده کنیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: بر اساس قوانین، نیروهای بسیج در جرائم مشهود چون همین سرقت می‌توانند ورود پیدا کرده و موارد را به ضابطین دادگستری اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ظرفیت ناهیان از منکر برای کاهش سرقت

دادگر ادامه‌داد: علاوه بر بسیج از گروه‌های امر به معروف و ناهیان از منکر نیز می‌توانیم استفاده کنیم و به کسانی که سهل‌انگارانه اموال خود را بدون حفاظت رها می‌کنند، تذکر دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سرقت‌ها توسط معتادین رخ می‌دهد، افزود: با توجه به این موضوع می‌توانیم از ظرفیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و اداره کل زندان‌ها نیز برای مدیریت این مسئله بهره بگیریم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به ضرورت باز اجتماعی شدن زندانیان اظهار کرد: اگر کسی سرقت می‌کند در زندان و پس از زندان به صورت درست و دقیق باز اجتماعی شود سرقت مجدد توسط او به شدت کاهش می‌یابد.

دادگر در مورد افرادی که بدون پروانه کسب نسبت به خرید ضایعات اقدام می‌کنند، ادامه داد: در مورد این افراد در وهله اول تذکر داده می‌شود و در مرحله دوم نیز اقدام به پلمپ محل خواهد شد.

مسائل روحی و روانی در علل بروز سرقت لحاظ شود

اعظم احمدی شادمهر، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: سرقت همیشه به واسطه مسائل مالی و فقر رخ نمی‌دهد بلکه گاهی ذهن ناخودآگاه افراد و مسائل روحی و روانی از یک فرد سارق می‌سازد.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد فقیر و مستمند به واسطه مسائل دینی و فرهنگی و رعایت قیود حلال و حرام از دزدی اجتناب می‌کنند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ما نیز اگر می‌خواهیم جامعه و افرادی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید فرهنگ و باورهای دینی را به دور از شعار زدگی و ظاهرگرایی به افراد منتقل کنیم.

احمدی شادمهر با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه بهزیستی نبوده و بر عهده ناجا است، یادآور شد: ما در مجموعه بهزیستی دوره‌های مهارت‌های زندگی و خود اشتغالی و مشاوره را برای معتادان بهبود یافته داریم.

کد خبر 5035924

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی بهزیستی خراسان جنوبی سرقت بیرجند چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902367

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان