Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: اجرای پروژه عظیم انتقال آب به استان کرمان حاصل همراهی و همکاری همه بوده و سهم بندی این کار مغایر با توسعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدائی ظهر امروز در بازدید از پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه چند روز گذشته آب شیرین شده خلیج فارس وارد مخزن 45 هزار مترمکعبی سیرجان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این مخزن تا تاسیات گل‌گلهر بهره‌بردار این پروژه 15 کیلومتر فاصله است گفت: امروز از این مخزن بازدید داشتیم و انتقال آب به تاسیسات گل‌گلهر از امروز به صورت آزمایشی آغاز شده است.

استاندار کرمان با اشاره به مشخصات این پروژه عنوان کرد: در این پروژه سالانه 130 میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس منتقل می‌شود که 11 ایستگاه پمپاژ داشته و آب را به ارتفاع 2 هزار و 700 متر پمپ می‌کند.

وی با بیان اینکه در برنامه است که 24 مهرماه جاری این پروژه توسط رئیس جمهور افتتاح شود افزود: اجرای فاز دوم و سوم پروژه انتقال آب به سرچشمه و چادرملو نیز در برنامه است.

فدائی با اشاره به اینکه با وجود همه تحریم‌ها، مشکلات و محدودیت‌های دشمنان پروژه‌ای با این عظمت در آستانه افتتاح است گفت: افتتاح این پروژه ثابت کرد که می‌توان با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات کارهای بزرگی را انجام داد.

وی اعتبار ریالی این پروژه را 8 هزار میلیارد تومان و اعتبار ارزی آن را 250 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: در اجرای این پروژه به طور متوسط 10 هزار نفر مشغول به کار بودند و حدود 200 شرکت مختلف فعالیت داشتند.

پروژه‌ای ارزشمند و حیاتی برای نجات کویر/ ‌تکاپوی متخصصان ایرانی برای انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان + تصاویراستاندار کرمان: پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود‌بازدید استاندار کرمان از بزرگ‌پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان به روایت تصویر

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه از ابتدا تا به امروز افراد زیادی سهم داشتند که باید قدردان همه آنها بود تصریح کرد: سهم بندی کار و پروژه‌ای به این عظمت و بزرگی کار درستی نبوده و مغایر با توسعه است.

وی با اشاره به اینکه توسعه استان نیازمند همدلی، مشارکت، همکاری و همراهی همه است گفت: بنا نداریم به سهم بندی این پروژه و مسائلی از این دست در استان دامن بزنیم.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان خلیج فارس به استان کرمان استاندار کرمان انتقال آب سهم بندی پروژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در این مدت نسبتاً مواج است و سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت

وی افزود: آسمان غالب نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی روز‌های آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت