Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اعلام توزیع واکسن آنفلوآنزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برای گروهای پرخطر بیماران با مراجعه به انجمن بیماران خاص متقاضی دریافت واکسن هستند. انجمن تلاش خواهد کرد حداقل برای سه هزار تن از بیماران خاص بروجرد شامل بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی واکسن مورد نیاز را تامین نماید و مابقی بیماران که از نظر مالی کمتر مشکل دارند این واکسن را آزاد تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه یاراحمدی، رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: در مرحله اول تقاضای واکسن فعلا انجمن متقاضی ۵۰۰ دوز واکسن شده که امید است با موافق شبکه بهداشت بتوان در مرحله بعد تعداد بیشتری از بیماران خاص را تحت پوشش قرار داد. انجمن آمادگی دارد برای سهولت و تسریع در کار مراکز بهداشتی و درمانی، مجموع تزریق واکسن بیماران خاص را برعهده گیرد. حدود ۵۰۰ تن از بیماران خاص بروجرد مبتلایان  به ام اس هستند که لیست این افراد جز دریافت کنندگان واکسن نیست و اعلام شده آزاد واکسن دریافت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم یادآور شد: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر استان شامل بیماران خاص، سخت علاج و کادر بهداشت و درمان آغاز شده و کادر بهداشتی طبق شیوه نامه، با اولویت مراکز غربالگری کرونا و نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت کارکنان عفونی و کرونا، ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، مراقبت‌های ویژه ( icu، ccu)، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی، واکسن را دریافت می کنند.

مریم کوشکی ادامه داد: کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود و سری دوم واکسن تا پایان هفته با اولویت بیماران خاص، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی، کودکان و سایر افراد پرخطر در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت توزیع می‌شود.

کد خبر 553174 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا استان لرستان بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت