Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه درباره «آخرین وضعیت استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد» گفت: پیش نویس این طرح پس از بررسی‌های قانونی به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده امامی گفت: ادامه رسیدگی‌ها به پرونده امامی هفته آینده در دادگاه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره «آخرین وضعیت استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد و آیین نامه‌ای که قرار بود رئیس قوه قضائیه امضا و تصویب کند و اینکه قرار بوده است که نیازمندی‌هایی از سمت قوه قضائیه به مجلس تقدیم شود تا استجازه تبدیل به قانون شود» گفت: این آیین نامه در ظرف کمتر از دو هفته از موافقت مقام معظم رهبری تدوین شد و به تصویب ریاست قوه رسیده است.

بیشتر بخوانید؛

حکم دادگاه رسیدگی به تخلفات رئیس سابق هلال احمر صادر شده است/ ۱۰۰ هزار پرونده در اجرای قانون تعزیرات بازنگری شد

اولین جلسات رسیدگی به جرائم سیاسی در آبان‌ماه برگزار می‌شود/ رأی پرونده پتروشیمی در حال نهایی شدن است

وی ادامه داد: پیش نویس متن مورد نیاز مجلس آماده شده و در اختیار نهادهای ذیربط قرار گرفته و فرصت کوتاهی داده شده تا نظرات کارشناسی خود را بدهند و ان‌شاءلله در کمترین زمان و در ماه‌های آینده نیازمندی‌های قانونی را هم تقدیم مجلس خواهیم کرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در وضعیت کرونایی، در مناطقی مانند هرندی و شوش، کلونی‌های معتادین متجاهر و فروشندگان مواد مخدر به وجود آمده‌اند و موجب آزار و اذیت مردم شده‌اند، اظهار کرد: دادسرای تهران با همت نیروی انتظامی به این موضوع ورود کرد و اقدامات خوبی انجام شد؛ در این بین برای دفاع از حقوق مردم بیش از 900 معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر و سارق در این طرح دستگیر و به زندان اعزام شدند؛ همچنین  21 منزل و 150 اتاقکی که پاتوق این افراد بود پلمب شد/ بیش از 149 کیلو مواد مخدر کشف شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون گمانه‌زنی‌هایی که در مورد حکم زم انجام می‌شود، گفت: این پرونده ویژه است؛ مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، حتماً از سوی مراجع رسمی نسبت به آخرین تصمیم این پرونده اطلاع رسانی خواهد شد. این گمانه‌زنی‌ها و مطالبی که از ناحیه مراجع غیررسمی اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست؛ همچنین باید گفت این پرونده‌ای نیست که به سرانجام برسد و مراجع رسمی، سرانجام آن را اعلام نکنند. مطمئن باشید پس از طی فرآیند قانونی و صدور حکم قطعی و ابلاغ برای اجرا ، اطلاع رسانی هم از ناحیه مراجع رسمی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • شرایط صدور دستور موقت
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق