Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، آمار بالای بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه مردم و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در استان، گفت : برای خروج از این شرایط و کنار زدن مشکلات باید تا جایی که ممکن است بتوانیم در بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : هرچند طی چندسال اخیر کار‌های زیادی را انجام داده‌ایم و برای امسال هم هدفگذاری کرده‌ایم که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنیم، اما هنوز خیلی عقبیم و کار‌های انجام شده و سرعتی که داریم، کافی نیست.

معاون استانداری کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و ... ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی داریم که البته تاکنون کار‌هایی در این بخش‌ها انجام گرفته، اما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

او افزود: علیرغم همه کار‌هایی که کرده‌ایم، اگر خودمان را با استان‌هایی همانند فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مرکزی مقایسه کنیم، می‌بینیم که خیلی از آن‌ها عقب افتاده‌ایم و باید کار‌های بزرگی انجام دهیم که به آن‌ها نزدیک شویم.

حاتمی ادامه داد: البته درحال حاضر پروژه‌های بزرگی همچون پتروشیمی اسلام آبادغرب، پتروپالایش آناهیتا، اسیدسیتریک و قوطی سازی زمزم را داریم که درحال راه اندازی هستند و با راه اندازی آن‌ها باید در انتظار تحولی بزرگ در حوزه کارآفرینی استان باشیم.

او گفت: هرچند در شرایط فعلی اکوسیستم کارآفرینی در استان وجود دارد، اما باید بتوانیم آن را فربه‌تر و گسترده‌تر کنیم و در این راستا هر حمایتی که لازم باشد را انجام می‌دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه باید برای آینده استان هم کارآفرین سازی کنیم، افزود: برای تحقق این هدف، نیازمند راه اندازی مدرسه‌های کارآفرینی هستیم و باید از همان سنین پایین روی کودکانمان کار کنیم تا فرهنگ کارآفرینی در استان نهادینه شود.

حاتمی به اعضای هیات امنای کانون کارآفرینی استان گفت: مدل سازی، تسهیل گری در راه اندازی کسب و کارها، حمایت از کارآفرینان در قالب استارتاپ‌ها، آموزش و مهارت، بزرگداشت و قهرمان سازی از کارآفرینان، داشتن طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت، شناسایی و تلاش برای رفع چالش‌های حوزه کارآفرینی، ورود به حوزه‌های دارای ظرفیت استان برای ایجاد کارآفرینی، شبکه سازی سمن‌های حوزه کارآفرینی و ... از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار دهید .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه نرخ بیکاری نرخ تورم سرمایه گذاری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

احد جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مقرر شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در استان راه‌اندازی شود، اظهار کرد: مجموع اعتباراتی که برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده حدود ۴۰ میلیارد ریال بود که تاکنون تنها ۱۵ میلیارد ریال آن را دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: با این اعتبارات کار جانمایی دو ایستگاه در گیلانغرب و صحنه انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مکان دو ایستگاه دیگری که قرار است راه‌اندازی شود را شهرهای سنقر و روانسر اعلام کرد و یادآور شد: به محض تأمین اعتبار، کار جانمایی دو ایستگاه دیگر و خریداری تجهیزات برای ایستگاه‌ها انجام خواهد شد، اما قطعاً راه‌اندازی این ایستگاه‌ها به بیش از این ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از منابع دیگری تأمین شود.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد، بتوان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، منابع مالی لازم برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها دریافت کرد.

وی تعداد کنونی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای موجود در سطح استان را ۹ ایستگاه شامل چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور اعلام کرد و گفت: اخیراً ایستگاه سنجش کیفی هوای پالایشگاه کرمانشاه را بروزرسانی کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی چهار ایستگاه جدید شامل دو ایستگاه در شرق و ایستگاه‌هایی در غرب و شمال غرب استان، پوشش مناسبی از لحاظ ایستگاه‌ها به منظور بررسی وضعیت کیفیت هوای استان خواهیم داشت.

به گفته جلیلیان، هوای استان کرمانشاه طی سال گذشته در مجموع ۴۳ روز در شرایط غیراستاندارد بوده که ریزگردها عامل اصلی افت کیفیت هوا در استان محسوب می‌شوند.

کد خبر 6087999

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی