Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@03:52:28 GMT

ادامه درگیری ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۸۴۶

ادامه درگیری ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ

وزارت دفاع آذربایجان نیروهای ارمنستان را به حمله به شهرستان "ترتر" در روز دوشنبه متهم کرد و قول داد که به نوعی تلافی کند. این وزارت همچنین مدعی شد که در درگیری‌های اخیر دست‌کم دو تانک ارمنستانی را نابود کرده‌اند و چندین تن دیگر کشته یا زخمی شده‌اند. همزمان ایروان نیز گفت آذربایجان در حال ادامه حملات به منطقه با استفاده از گلوله‌های توپخانه‌ای سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز به نقل از "اسپوتنیک"، خصومت‌های نظامی بین دو طرف روز یکشنبه در امتداد خط ارتباطی ناگورنو قره‌باغ آغاز شد؛ یک منطقه خودمختار با اکثریت ارمنی که در سال ۱۹۹۱ از آذربایجان اعلام جدایی کرد. هر یک از دو طرف، دیگری با به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم می‌کنند.

 

چندین مورد تلفات از سوی هر یک از طرفین گزارش شده است. ارمنستان و ناگورنو قره‌باغ روز یکشنبه حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کردند، در مقابل آذربایجان نیز حکومت نظامی و بسیج عمومی به صورت محدود اعلام کرد.

 

کشورها و سازمان‌های بین‌المللی متعدد، از جمله سازمان ملل از طرفین درگیر خواسته‌اند که فوراً آتش‌بس اعلام کنند و بدون پیش‌شرط، به گفت‌وگوی تسهیل‌شده سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) برگردند.

 

ارمنستان و آذربایجان تا سال ۱۹۹۴ بر سر این قلمروی مورد اختلاف، جنگ کردند و بعد از پایان این جنگ، دو طرف در حال انجام مذاکرات صلح با میانجی‌گری گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز سازمان ملل ارمنستان بسیج عمومی آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گوترش»درباره تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابرازنگرانی بسنده کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل امروز سه شنبه در واکنش به تجاوز اشغالگران قدس به مردم مظلوم رفح در سخنانی اعلام کرد: شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح در نوار غزه، آزادی اسیران و توقف تهاجم به رفح یک تراژدی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: ادامه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح باعث نگرانی است؛ تهاجم گسترده منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

آنتونیو گوترش در ادامه افزود: بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه دارد و این گذرگاه‌ها باید فوراً بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اسرائیل تشدید تنش‌ها را متوقف کند و در تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه مشارکت سازنده داشته باشد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط نیروهای اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

کد خبر 6099693

دیگر خبرها

  • آمار عجیب سازمان ملل از شهر رفح
  • درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی
  • جنگ در رفح؛ آژیر خطر در اسرائیل/ پایگاه نظامی رعیم هدف گرفته شد
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • «گوترش»درباره تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابرازنگرانی بسنده کرد
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است