Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@10:26:22 GMT

آینده نامعلوم بقای تیک‌تاک و وی‌چت در آمریکا!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۳۷۸

آینده نامعلوم بقای تیک‌تاک و وی‌چت در آمریکا!

ایتنا - دولت ترامپ پس از متحمل شدن دو شکست حقوقی برای مسدود کردن دانلود اپلیکیشن‌های چینی تیک تاک و وی‌چت، با ادامه مبارزات دادگاهی مواجه است.
قضات آمریکایی در دو حکم جداگانه، شواهدی که نشان می‌دهد اطلاعات کاربران آمریکایی مورد دسترسی دولت چین قرار گرفته و امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته و باعث فرامین فوق العاده وزارت بازرگانی آمریکا و صدور ممنوعیت این اپلیکیشن‌ها شده است را زیر سوال بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، قاضی کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای آمریکا که اواخر روز یکشنبه فرمانی را برای جلوگیری از اجرای ممنوعیت دانلود تیک تاک صادر کرد، شواهد دولت را زیر سوال برد و اعلام کرد دولت شواهد گسترده‌ای درباره این که چین به منزله یک تهدید امنیت ملی قابل توجه است، ارایه کرده است اما هیچ شواهد خاصی از تهدید ناشی از تیک تاک و همچنین موثر بودن ممنوعیت دانلود این اپلیکیشن برای مقابله با این تهدید ارایه نکرده است.

در قضیه اپلیکیشن پیام رسان چینی وی‌چت هم لورل بیلر، قاضی آمریکایی در کالیفرنیا نوشت که اگرچه دولت نشان داده که فعالیت‌های چین نگرانی‌های امنیت ملی قابل توجهی به وجود آورده اما شواهد چندانی از موثر بودن ممنوعیت وی چت برای همه کاربران آمریکایی به منظور رفع نگرانی‌های مذکور ارایه نکرده است.

بیلر تاریخ ۱۵ اکتبر را برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر وزارت دادگستری در حکمی که وی صادر کرده است، تعیین کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بایت دنس که مالک تیک تاک است و تنسنت هولدینگز که مالک وی چت است، جاسوسی از کاربران آمریکایی را تکذیب کرده اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک وی چت دونالد ترامپ تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی