Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لاشه تعدادی ماهی کپور که وزن برخی از آن‌ها تا سه کیلوگرم نیز می‌رسد در رودخانه زردی روستای پنبه چوله شهرستان ساری پیدا شد و برخی خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی در همان ابتدا از تلف شدن ۳ هزار قطعه ماهی با احتمال مسمومیت یا آلودگی رودخانه خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود که برای بازدید به منطقه رفته است با بیان اینکه این محدوده به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اداری در حوزه شهرستان ساری است و در خارج از چارچوب اداری به این منطقه برای بازدید آمده است، گفت: در جریان بازدیدی که به همراه اعضای شورای این روستا از حاشیه این رودخانه داشتیم تنها چند قطعه ماهی کپور تلف شده در سطح آب مشاهده شده است.

او افزود: از افراد محلی نیز پرس و جو شد، اما هیچ کدام خبر تلف شدن دسته جمعی ماهیان را تایید نکرده و اعلام کردند لاشه ۸ تا ۱۰ قطعه ماهی کپور را روی آب رودخانه مشاهده کردند.



هادیان با بیان اینکه این رودخانه دائمی ۳ مترعرض و یک تا یک و نیم متر عمق دارد، ادامه داد: آب رودخانه اکنون در جریان است و امکان دارد بارش باران لاشه تعدادی از ماهیان را به پایین دست رودخانه برده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود از مردم خواست اگر لاشه ماهیان تلف شده را در پایین دست این رودخانه مشاهده کردند به اداره حفاظت محیط زیست یا شیلات ساری گزارش دهند.

او گفت: با مسئولان شیلات شهرستان تماس گرفته شد تا برای یافتن علت تلف شدن این ماهیان گروه گشت و نظارت را به منطقه اعزام کنند.

صالحی عضو شورای اسلامی روستای پنبه چوله نیز با بیان اینکه وجود ماهیان کپور چند کیلوگرمی در این رودخانه سابقه نداشته است، گفت: این رودخانه که به دریای خزر می‌ریزد محل زندگی گونه‌های کوچکی از ماهیان محلی است.

او افزود: افرادغیر بومی برای ماهیگیری به این منطقه می‌آیند و احتمال دارد ماهیان با اهمال این افراد تلف شده باشند.

طالبی یکی از باغداران حاشیه این رودخانه نیز گفت: لاشه کمتر از ۱۰ قطعه ماهی در یکی دو روز گذشته روی سطح این رودخانه مشاهده شده است.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی آب حفاظت محیط زیست قطعه ماهی تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد

پیکر بی‌جان دو فرد غرق شده در رودخانه نیاتک منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر شهرستان هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، جسد دومین غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک غرق شدند که با تلاش حاضرین دو نفر نجات پیدا کردند و دو برادر 14 و 19 ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • کشف پیکر جوان غرق شده شوشی پس از ۶ روز
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان