Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدرضا هاشمیان روز سه شنبه افزود:امروز حتی اگر به این بیماری مبتلا شوم، تخت آی سی یو برای من که سالها در بخش آی سی یو کار کرده ام وجود ندارد، اکثر بیمارستان های خصوصی نیز اجازه پذیرش بیماران کرونا را ندارند یا تمایلی به پذیرش این بیماران ندارند به خصوص اینکه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا را به بیمارستانهای خصوصی نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد بیماران کرونای نیازمند مراقبت های ویژه و تخت آی سی یو افزایش یافته، هیچ مدیریت و امکانی برای اینکه بدانیم در کدام بیمارستان تهران می توان تخت آی سی یو پیدا کرد وجود ندارد و اگر بیمار بدحال داشته باشیم باید بیمارستان به بیمارستان تلفن بزنیم و بپرسیم که آیا یک تخت آی سی یو خالی دارید که معمولا هم پاسخ منفی است. امتیازدهی مناسبی هم برای پذیرش بیماران بدحال در آی سی یوها وجود ندارد.

رمدسیویر ایرانی در بازار آزاد ۸ میلیون تومان

هاشمیان افزود: مدیریت توزیع دارو نیز بسیار اشکال دارند، اکنون در بیمارستانهای دولتی فقط یک یا دو پزشک اجازه امضا برای تجویز رمدسیویر را دارند به همین علت اکثر بیماران کرونا که به این دارو نیاز دارند برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان و بازار آزاد مراجعه می کنند و رمدسیویر با برند ایرانی که در بیمارستان دولتی بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود، در بازار آزاد به قیمت هشت میلیون تومان به دست بیماران می رسد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: واقعا نمی دانیم چطور داروی رمدسیویر از بازار آزاد سر در می آورد و چرا این دارو در داروخانه ها و شبکه رسمی توزیع نمی شود، می گویند داروی رمدسیویر در بازار آزاد تقلبی است اما تاکنون رمدسیویر تقلبی ندیده ام.

وی گفت: اطلاع رسانی و خبررسانی در مورد وضعیت کرونا، تخت های خالی آی سی یو، بستری و پذیرش در اورژانس ها بسیار ضعیف و متناقض است و واقعا مردم سرگردان هستند. ترافیک سنگینی برای پذیرش بیماران در بیمارستانها به وجود آمده و همکاران ما در بیمارستانهای دولتی هیچ اطلاعی از وضعیت تخت های خالی در بیمارستانهای دیگر در بخش دولتی، خصوصی و خیریه ندارند.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از تولید واکسن هندی کرونا/ اعلام قیمت واکسن

هاشمیان افزود: به علت تاخیر در پذیرش بیماران و مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بخش های آی سی یو، میزان مرگ و میر بیماران کرونا در بخش های آی سی یو بالا رفته است. نمی توان گفت چند درصد بیماران کرونا در بخش های آی سی یو فوت می کنند زیرا در بیمارستانهای اصلی کرونا بیماران بدحال تری بستری می شوند و بیمارستانهای سطوح پایین تر ممکن است بیماران بدحال کمتر باشند. شاخص کشوری در این مورد ندارم اما به طور کلی بین ۵ تا ۷ درصد بیماران کرونا فوت می کنند.

وی ادامه داد: توزیع داروی رمدسیویر برای بیماران کرونا مشکلات زیادی دارد، سرنوشت داروی فاویپیراویر ایرانی هم معلوم نیست و در این مورد اطلاع رسانی رسمی انجام نشده است. این دارو در بسیاری از کشورها مثل روسیه، ترکیه، ژاپن، فیلیپین و مصر برای کمک به درمان بیماران کرونا استفاده می شود و در صورت استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری در بسیاری از بیماران موثر بوده است زیرا تعداد ویروس را کم می کند البته کووید۱۹ هنوز هیچ داروی اختصاصی ندارد. معمولا یک دارو برای بیماران استفاده نمی شود و در کنار فاویپیراویر یا رمدسیویر، دگزامتازون یا اینترفرون هم استفاده می شود.

درمان کرونا در منزل با قیمت های نجومی

این فوق تخصص مراقبت های ویژه افزود: در شرایطی که بیمارستانها پر هستند و امکان پذیرش بیماران کرونا را ندارند، بازار جدیدی به عنوان بستری در منزل ایجاد شده و بیماران کرونا با قیمت های نجومی در منزل خدمات درمانی می گیرند، یک پزشک عمومی برای ویزیت بیمار در منزل ۷۰۰ هزار تومان دریافت می کند و مراقبت ۲۴ ساعته پرستار در منزل بین یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد، بازار سیاه دارو نیز فشار مضاعفی بر خانواده های بیماران وارد کرده و معلوم نیست این داروها از کجا تهیه می شوند و چرا این داروها به جای زیرپله و بازار سیاه در داروخانه ها توزیع نمی شود.

هاشمیان گفت: در مجموع تعداد بیماران کرونا در شهر تهران بسیار بالا رفته و باید هر چه زودتر این شهر به حالت قرنطینه برود، بیمارستانها باید اطلاعات لازم را در مورد تخت های خالی در شبکه رسمی در اختیار یکدیگر بگذارند و دارو فاویپیراویر و رمدسیویر هم باید در داروخانه ها با قیمت مصوب در اختیار بیماران قرار بگیرد و جلوی توزیع قاچاق و غیر قانونی این داروها در بازار آزاد گرفته شود.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران پذیرش بیماران بیماران بدحال بیماران کرونا بازار آزاد تخت آی سی یو وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • بازار دارو را مدیریت می‌کنیم
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه