Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی پور با اشاره به پیشرفت بالغ بر ۹۸ درصدی نیروگاه ۱۰۰ کیلو وانی موقوفه مدنی شهرستان ازنا، گفت: این موقوفه طی مهر ماه جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: همزمان با دهه وقف در اواخر مهر ماه جاری، موقوفه 100 کیلو واتی مدنی امامزاده قاسم شهرستان ازنا به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه این پروژه هم اکنون با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است، بیان کرد: حجم سرمایه گذاری این نیروگاه بیش از یک میلیارد تومان است.

 

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح به صورت مشارکتی از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان تامین شده است.

 

رضایی پوربا اشاره به اینکه شهرستان های شرق استان لرستان از جمله مناطق آفتاب گیراستان هستند، افزود: شهرستان ازنا بین این شهرستان ها برای احداث نیروگاه 100 مگا واتی انتخاب شده است.

 

وی با تقدیر از همکاری شرکت توزیع برق استان، گفت: تست اولیه این نیروگاه با موفقیت انجام شده است.

 

رضایی پر با اشاره به اینکه هم اکنون در موقوبات استان 135 وات برق تولید می شود، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح در سال رونق تولید، گامی موثر در حوزه تولید و اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه مناطق آفتاب گیر استان مستعد برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر هستند، افزود: بسیاری از مناطق استان لرستان با توجه به شرایط آب و هوایی، ظرفیت مناسب را برای تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی و اشتغالزایی در این حوزه را دارد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه نیروگاه های خورشیدی طرح های دانش بنیان هستند، اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌های درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی رونق تولید تولید برق شهرستان ازنا استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد دوستی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵میلیون و ۷۰۵هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲میلیون و ۵۷۸هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳میلیون و ۱۲۷هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی‌الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899102

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز