Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه‌شنبه از پایگاه خبری مدیکال نیوز، محققان تحقیق خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی و با استفاده از اطلاعات ۲۰۴ هزار و ۶۸۹ مرد و زن ۲۵ تا ۷۵ ساله که در مطالعه سلامت پرستاران آمریکا گردآوری شده بود، آغاز کردند. این اطلاعات از زمان آغاز مطالعه در سال ۱۹۸۹ میلادی در فواصل زمانی دو ساله به روز رسانی شده و دربرگیرنده سابقه پزشکی، رفتارهای مرتبط با سلامتی و بیماری‌های هریک از داوطلبان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تحقیقات هرچه مدت مصرف این داروها طولانی‌تر باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز افزایش می‌یابد و افرادی که این داروها را برای مدتی بیش از دوسال مصرف می‌کنند، باید به طور مرتب تحت نظر باشند و میزان گلوکز خون آن‌ها اندازه‌گیری شود.

در واقع خطر قطعی سالانه ابتلا به دیابت نوع دو در افرادی که به طور مستمر داروهای ضد ریفلاکس مصرف می‌کردند، ۷.۴۴ در هزار بود، در حالی که میزان این خطر در افرادی که دارو را مصرف نمی‌کردند  ۴.۳۲ در هزار بود.

داروهای مهارکننده پمپ پروتون جزء ۱۰ داروی پرمصرف جهان هستند و برای درمان ریفلاکس اسید، زخم معده و سوء‌هاضمه مصرف می شوند.

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) یا ریفلاکس اسیدی یک اختلال گوارشی است و به بازگشت محتویات و اسید معده به مری گفته می‌شود. دلیل اصلی بروز این بیماری، اختلال در عملکرد اسفنکتر تحتانی مری (LES)  است. این حلقه ماهیچه‌ای مانع از برگشت محتویات معده به مری می‌شود. معمولا عوامل موثر در بروز این اختلال رژیم غذایی، سن و سبک زندگی هستند.

بسیاری از افرادی که به GERD مبتلا هستند، از بیماری خود بی اطلاعند. این افراد از سوزش مداوم معده و گلودرد رنج می‌برند. این بیماران اغلب تصور می‌کنند این گلودرد مزمن ناشی از عفونت ویروسی است؛ در حالی که هیچ ربطی به عفونت ندارد. بازگشت اسید به گلو سبب می‌شود که این ناحیه مدام بوسیله اسید تحریک شود و گلودرد مزمن ایجاد کند.

برخی از افراد به ریفلاکس خاموش دچار هستند؛ به این معنی که بیماری با هیچ علامتی اعم از سوزش گلو و سردل همراه نیست. این حالت بسیار خطرناک‌تر است. ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به ریفلاکس، گلودرد مزمن دارند. برخی از پوسیدگی مداوم دندان رنج می‌برند؛ اسید معده باعث بروز پوسیدگی می‌شود. طیف وسیعی از افرد مبتلا به GERD آسم دارند؛ چرا که مقداری اسید به درون مجاری تنفسی راه می‌یابد. برخی دیگر از رایج‌ترین علایم ریفلاکس، بادگلو، ترش‌کردن معده و تلخی طعم دهان است. ریفلاکس مزمن زمانی خطرناک می‌شود که پوشش مری از بین برود. در این حالت احتمال بروز سرطان افزایش می‌یابد.

راهکارهای متفاوتی برای درمان این عارضه وجود دارد و در برخی موارد جراحی توصیه می‌شود. تغییر شیوه زندگی و کاهش وزن می‌تواند در رفع این مشکل موثر باشد. برخی از دلایل تشدید ریفلاکس سیگار کشیدن، با عجله غذا خوردن، مصرف غذاهای چرب و پرادویه، پوشیدن لباس‌های تنگ، مصرف غذاهای تحریک کننده اسید معده مانند گوجه فرنگی، آب مرکبات، چای و قهوه، پیاز، سیر، نوشابه‌های گازدار، درازکشیدن بعد از غذا، نوشیدن مایعات و بی تحرکی است. 

برخی از تحقیقات نشان می دهد که جویدن آدامس پس از غذا باعث تحریک بزاق و کاهش ریفلاکس می‌شود.
 گزارش کامل این تحفقیقات در نشریه Gut منتشر شده است.

برچسب‌ها گوجه فرنگی آسم ریفلاکس معده دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی آسم ریفلاکس معده دیابت گوجه فرنگی آسم ریفلاکس معده دیابت اخبار کنکور اسید معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟

با پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی، نوشیدن آب کافی، کاهش استرس، داشتن خواب کافی و رسیدن به وزن ایده‌آل سطح قند خون را کنترل کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن شایع است که خطر ابتلاء به آن را می‌توان با تغییر سبک زندگی، کنترل استرس و دیگر موارد کاهش داد، افزایش سطح قند خون به صورت کنترل نشده اثرات مضری بر همه اندام‌های بدن دارد و ممکن است عوارض جدی بر سلامت چشم‌ها، کلیه‌ها، اعصاب، قلب، کبد و رگ‌های خونی داشته باشد، در ادامه به بررسی روش‌های طبیعی برای کنترل سطح قند خون می‌پردازیم:

تغییر سبک زندگی

سبک زندگی بی‌تحرک مهمترین عامل ایجاد دیابت یا پیش دیابت است، افزایش فعالیت روزانه و فعال بودن در طول روز باعث کنترل سطح قند خون و کاهش خطر ابتلاء به دیابت می‌شود.

پیروی از رژیم غذایی سالم

مصرف کربوهیدرات اصلی‌ترین دلیل افزایش قند خون و همچنین نوسانات قندی است، توصیه شده است که به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت مصرف کربوهیدرات را محدود کنید و از کربوهیدرت‌های با شاخص گلیسمی کمتر استفاده کنید، نان، سیب‌زمینی و شرینی سرشار از کربوهیدرات است؛ بهتر است مصرف فیبر خود را افزایش دهید، زیرا به کاهش میزان گلوکز ناشی از مصرف کربوهیدرات کمک می‌کند؛ علاوه بر این، فیبر به کنترل وزن و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند، حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها منابع مناسبی از فیبر هستند.

داشتن فعالیت بدنی

ورزش نقش مهمی در بهبود سلامتی دارد، به استحکام عضلات و استخوان‌ها کمک می‌کند، تعادل را حفظ می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد، حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد، باعث کاهش وزن می‏‌شود، همه این موارد به کنترل قند خون کمک می‌کند.

نوشیدن آب کافی

افراد باید به میزان کافی آب بنوشند، هیدراته شدن بدن به کنترل قند خون کمک می‌کند، البته میزان مصرف آب برای مبتلایان به بیماری‌های کلیوی یا قلبی باید با مشورت پزشک متخصص تعیین شود.

کاهش استرس

استرس خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و اختلالات روانی را افزایش می‌دهد، توصیه شده است با کاهش استرس از طریق یوگا، مدیتیشن، پیاده‌روی، گوش دادن به موسیقی، نقاشی کردن و کمک به دیگر سطح قند خون را کنترل کنید.

داشتن خواب کافی

کمبود خواب ریتم شبانه‌روزی را تغییر می‌دهد و منجر به استرس و همچنین بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی می‏‌شود، بنابراین توصیه شده است هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید؛ به منظور داشتن خواب باکیفیت از نگاه کردن به نمایشگرها قبل از خواب دوری کنید، در یک محیط تاریک و آرام بخوابید و سر ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید.

رسیدن به وزن ایده‌آل

حفظ وزن ایده‌آل خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد؛ همچنین، می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند، حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد و خطر بروز دیابت را کاهش دهد.

کد خبر 749919

دیگر خبرها

  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب